اسکی روی 2 سانتی متر برف!

دلایل غیبت تیم های آلپاین تهران و البرز در مسابقات قهرمانی کشور مشخص شد.

اسکی روی دو سانتی متر برف!
به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته تیم های اسکی آلپاین جوانان تهران و البرز از حضور در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی آلپاین در پیست اسکی تاریک دره همدان سر باز زدند.

در پی این اتفاق موج انتقادات، مصاحبه های جنجالی و گمانه زنی های مختلف در خصوص علل شرکت نکردن این دو تیم در رسانه ها انتشار یافت.

در این خصوص با دبیر اسکی هیأت استان تهران و سرپرست تیم آلپاین جوانان به گفتگو نشستیم.

اسکندر بلوکات گفت: هنگامی که برای شرکت در مسابقات پا به پیست گذاشتیم، با تعداد زیادی سنگ و سنگلاخ در مسیر طراحی شده برای مسابقات روبرو شدیم. پس از بازدید از پیست نیز متوجه شدیم اختلاف ارتفاع پیست که به طور استاندارد باید حداقل 250 متر باشد چیزی حدود 140 متر است.

به دلیل این اختلاف کم تعداد چوب ها نیز 16 عدد بود که طبق استانداردهای جهانی برای مسابقات قهرمانی کشور جوانان باید 30 چوب باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این که 90 درصد از بازیکنان تیم های ملی را اسکی بازان استان های تهران و البرز تشکیل می دهند به صلاح نبود اسکی بازان این دو استان در چنین پیستی اسکی کنند چون در صورت آسیب دیدگی، من نمی توانستم پاسخ گو باشم.

بلوکات دیگر دلیل غیبت در مسابقات قهرمانی کشور را اینگونه برشمرد: از ابتدا قرار بود این مسابقات با عنوان مسابقات قهرمانی کشور برگزار شود. شب قبل از مسابقات نیز در جلسه ای که با سلیمی نماینده فدراسیون داشتیم قرار بر این شد مسابقات فقط قهرمانی کشور باشد.
در حالی که صبح مسابقه دائما در تریبون اعلام می شد که این رقابت ها انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور است.

دبیر هیأت اسکی استان تهران اضافه کرد:‌ برای استان هایی که اسکی بازان جوان آن ها به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی با چنین شمایلی مناسب است. اما برای استانی مانند تهران که 25 اسکی باز جوان دارد و هر کدام صدم ثانیه با یکدیگر اختلاف دارند مناسب نیست.

بلوکات تصریح کرد: از ابتدا تیم تهران قصد داشت در این رقابت ها شرکت کند اگر غیر از این بود برای این سفر هزینه نمی شد. ولی به دلیل مسائل پیش آمده در پیست تاریک دره نتوانستیم در مسابقات حضور یابیم.

متاسفانه خود عوامل هیأت اسکی استان همدان صبح مسابقه برای آمادگی پیست اقدام کرده اند در حالی که حدود سه چهار روز قبل باید در پیست حضور می یافتند و مشکلات را حل و فصل می کردند.

دبیر هیأت اسکی استان تهران در واکنش به مصاحبه عرب، مسئول امور استان های فدراسیون اسکی که در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفته بود سال 92 در این پیست مسابقات قهرمانی کشوری برگزار شده بود خاطرنشان کرد: دو سال قبل فدراسیون کمیته فنی و کمیته مسابقات داشت و برای مسابقات قهرمانی کشور سال 92 از چند روز قبل اعضای این کمیته ها به محل پیست رفتند و شرایط را برای برگزاری مسابقات فراهم کردند.

هیأت استان می توانست به دلیل سنگلاخی بودن مسیر طراحی شده و با وجود فقط 2 سانتی متر برف این رقابت ها را لغو کند.

انتهای پیام /
 

برچسب ها: اسکی ، آلپاین ، بلوکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
متاسفم براي اشخاصي چون اقاي بلوكات كه با اين نحو و گفتار سخن دروغ مي گن كه واقعا از حوزه عادلت خارجه و چيزي جز ظاهر سازي نيست ، خوشبختانه مسابقات به بهترين نحو انجام شد و كسي هم اسيب نديد .
آخرین اخبار