قزوین ؛

آپارتمان‌های بلااستفاده تبدیل به هتل می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : در سال‌ها‌ی گذشته ساختمان‌سازی با رکود مواجه شد و امروز واحدهای متعددی بدون استفاده مانده و به فروش رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین ؛به گفته‌ی حضرتی می‌توانیم با اجرای طرح «هتل آپارتمان» در سرمایه‌های کوچک به خوبی استفاده کرده و به نیازها پاسخ دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با نیروی انتظامی هستیم تا روند صدور مجوز آپارتمان به هتل آپارتمان فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به موضوع کاشانه‌های بوم‌گردی اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز در حال ساماندهی برخی منازل هستیم تا در کوتاه‌مدت بتوانیم مانند شهرهای مذهبی و شمالی کشور از ظرفیت موجود مردم برای اسکان گردشگران استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مرمت بناهای تاریخی استان اشاره کرد و گفت: امسال با اختصاص 7 میلیارد تومان به میراث فرهنگی، درصددیم مبلغ 3 میلیارد تومان برای مرمت مسجد جامع، 3 میلیارد تومان دولت‌خانه صفوی و یک میلیارد تومان هم برای امامزاده حسین اختصاص دهیم تا کارها ادامه یابد.

حضرتی تصریح کرد: در خصوص طرح دولتخانه صفوی تا مطالعات باستان‌شناسی تکمیل نشود کاری پیش نخواهد رفت ولی در نوروز امسال از یک طرح جدید در این بنای تاریخی رونمایی خواهد شد که چشم‌انداز کار را ترسیم می‌کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دو هزار و 500 اثر تاریخی در استان شناسایی شده که تعداد آنها موجب شده نگهداری، مرمت و تعمیر همه آنها سالانه میلیاردها تومان اعتبار نیاز داشته باشد که تامین نمی‌شود.

این مسئول مبلغ مورد نیاز برای نگهداری و مرمت بناهای تاریخی را سالانه 20 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اما در خوشبینانه‌ترین حالت حدود 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: در استان بیش از یک هزار و 310 اثر ثبت‌شده وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 100 اثر جزو محوطه و تپه‌های باستانی می‌باشند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.