شکنجه زندانیان توسط آمریکایی ها در عراق و افغانستان

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یک مجموعه از تصاویر شکنجه زندانیان به دست تفنگداران آمریکایی را در عراق و افغانستان در دوره ریاست جمهوری جرج بوش منتشر کرد. ​

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،198 تصویر در سایت پنتاگون منتشر شده است که در بیشتر آنها نشانه های ضرب و جرح و کبودی مشاهده می شود و نظیر آن تصاویر هولناکی که در سال 2004 میلادی در زندان ابوغریب در عراق گرفته شده بود، نیست.
 
شکنجه زندانیان توسط آمریکایی ها در عراق و افغانستان



انتشار این 198 تصویر بعد از نبرد قضایی طولانی مدت بین پنتاگون و اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا "آکلو" صورت گرفت. این اتحادیه در زمینه دفاع از حقوق مدنی آمریکا بانفوذ است.
 
"آکلو" خواستار انتشار 2 هزار تصویر شکنجه و بدرفتاری موجود در نزد مقامات آمریکایی شده بود و از اینکه فقط بخش کوچکی از آن منشر شد، ابراز تاسف کرد.
 
شکنجه زندانیان توسط آمریکایی ها در عراق و افغانستان

جمیل جیفر، معاون مدیر امور حقوقی این اتحادیه، گفت: این تصاویر گزینشی است و ممکن است افکار عمومی را درخصوص میزان حقیقی موارد نقض حقوق زندانیان به اشتباه بیاندازد.
 
نورین شاه، مسئول سازمان عفو بین الملل، نیز خاطرنشان کرد که این تصاویر بخش کوچکی از شکنجه گری دولت آمریکا را نشان می دهد. شکنجه صرفا اقدامات برخی قانون شکنان نبوده بلکه هدفمند و با دستور مسئولان بالای دولتی صورت گرفته است.

منبع: العالم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.