اهواز؛

گشایش پل سیاه برای نخستین بار به روی عکاسان

قدیمی ترین پل اهواز روز جمعه برای نخستین بار به روی عکاسان گشوده شد تا عکس هایی از این پل تاریخی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کارگردان 'فیلم پل سیاه' گفت: پل سیاه اولین و در عین حال مهجورترین پل اهواز است که اکنون در همه تصاویری که از اهواز منتشر می شود و عکس های یادگاری 'پل سفید' دیده می شود اما نشانه ای از پل سیاه نیست.

ایوب مروانی پور تصریح کرد: رنگ سیاه این پل به دلایل امنیتی بوده و همین مساله باعث شده که عکسبرداری از این پل 86 سال است که ممنوع بوده و برای اولین بار است که مجوز عکسبرداری از آن را داده اند.

وی این اردوی عکاسی را فرصتی برای جلب توجه مردم و مسئولان به ظرفیت های فرهنگی و هنری خوزستان به ویژه اهواز دانست و اظهار امیدواری کرد: این گونه حرکت ها تداوم داشته و از سوی مسئولان حمایت شود.

مروانی پور با بیان اینکه این اردو صرفا برای عکاسی نبوده اظهار داشت: هدف این است که به نوعی احترام خود را به این پل که عمری نزدیک 1 قرن دارد نشان دهیم، به همین دلیل پاکسازی آن از زباله ها نیز بخشی از برنامه است.

وی به مشکلات و آسیب های رودخانه کارون اشاره کرد و افزود: در جریان تصویربرداری از پل سیاه این مشکلات اعم از جزیره های ریز و درشت در رودخانه و تخلیه فاضلاب بیمارستان های مهر، امام و رجایی به وضوح دیده می شود که انتظار داریم مسئولان برای آنها چاره اندیشی نمایند.

وی افزود: قرار است اردوی عکاسی روی پل سفید، محله عامری ( اهواز قدیم ) و سایر اماکن تاریخی اهواز و استان نیز برگزار گردد.

بیش از 50 نفر از عکاسان حرفه ای و آزاد و علاقمندان در این اردو شرکت داشتند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.