کرمانشاه؛

افتتاح 50 پروژه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه

50 پروژه بخش بهداشت و درمان استان کرمانشاه با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ این پروژه‌ها شامل بزرگترین مرکز مهارت‌های بالینی غرب کشور، 46 تخت ICU، هتلینگ بیمارستان فارابی، 41 خانه بهداشت روستایی، رستوران سلامت، مرکز بهداشت روستاییبوژان وروانسر، سی تی اسکن بیمارستان امامخمینی(ره)، مرکز سیتی اسکن جوانرودو اتاق عمل تمام مانیتورینگ و مدرن بیمارستان معتضدیاست که برای افتتاح آنها اعتباری حدود 200 میلیارد ریالصرف شده است.

حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه‌ها به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و افزود:این طرح که از سال گذشته در کشور آغاز شدهیکی از طرح‌های موفق دولت به شمار می‌رود که توانستتحول بزرگی رادرحوزه سلامتکشور ایجاد کند

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در بخش درمان پرداختی مردم برای امور درمانی به شدت کاهش یافت و در شهرها به شش درصد و در روستاها به سه درصد رسید.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح سلامت در حوزه بهداشت نیز 10 برنامه و 15 پروژه انجام شده و در حوزه آموزش نیز 10 برنامه ملی در حال اجراست و علاوه بر این هر قطب درمانی نیز برنامه‌های جداگانه‌ای دارد.

کریم در ادامه به کمبود زیرساختهای عمرانی در بخش درمان استان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل اولویت را اجرای پروژه‌های زیربنایی گذاشتیم و 250 پروژه عمرانی و زیرساختی در استان تعریف شد که تعدادی از آنها امروز به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم مابقی پروزه‌ها رانیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی به اجرای مگاپروژه‌ها در بخش درمان استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این مگاپروژه‌ها ایجاد شهرک سلامت است که در کنار آن راه‌اندازی بیمارستان و هتل جهت توسعه توریسم درمانی نیز مد نظر است.

کریم راه اندازی پردیس دانشگاه را از دیگر مگاپروژه‌های دانشگاهعنوان کرد وافزود: مجوز این پروژه اخذ شده و ردیف اعتباری مشخصی نیز به آن اختصاص یافته و امیدواریم در سفر رییس جمهور به استان اعتبار مناسبی به این پروژه تخصیص یابد تا شاهد تسریع در احداث آن باشیم.

وی اجرای پروژه پنل‌های مانیتورینگ مدیریتی را دیگر مگاپروژه‌حوزه درمان استاندانست و اظهار کرد: اولین پنل مانیتورینگ بهداشتی در استان افتتاح شده که در این اتاق همه اقدامات بهداشتی قابل رصد است.

کریم با اشاره به افتتاح 46 تخت ICU در استان، گفت: تا پایان سال این تعداد به 76 تخت می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال آینده به 110 تخت برسد.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.