زاهدان ؛

معاون بیمه سلامت در سفر به زاهدان گفت : در بخش سلامت دو انقلاب بزرگ را تجربه کرده ایم

معاون بیمه سلامت در همایش بیمه و سلامت در زاهدان گفت : ایجاد مراکز بهداشتی و در مانی و اجرای طرح پزشک خانواده دو انقلاب بزرگ در بخش سلامت بوده است و هر دو از دستاوردهای انقلاب هستند .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زاهدان، دکتر تبلیغ افزود : ایجاد مراکز درمانی و بیمارستانها موجب شده است تا دیگر مردم برای دریافت خدمات درمانی به دیگر شهرها مراجعه نکنند ومرگ و میر ناشی از بعد مسافت نیز کاهش یابد .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 18 هزار خانه بهداشت در کشور به مردم خدمات دهی می کنند افزود : سال گذشته بیش از 247 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح پزشک خانواده و دو هزار میلیارد ریال برای کاهش و درمان آسیب های ناشی از سوانح و تصادفات در کشور هزینه شد.

وی رویکرد دولت را حرکت به سمت کاهش تصدی گری و افزایش مشارکت بخش خصوصی خواند و عنوان کرد :در حال حاضر ۲۳ میلیون نفر روستایی در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد : هم اکنون نزدیک به 91.7 درصد جمعیت بیمه شده درآمد ماهانه کمتر از یک میلیون تومان دارند که این اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران مورد تحسین موسسات بیمه‌ای و سازمان جهانی بهداشت صورت گرفته است.

معاون بیمه سلامت در ادامه گفت : رویکرد دولت باید به سمت مدیریت منابع باشد زیرا هرچه منابع پراکنده شوند خروجی را با مشکل مواجه می کنند .وما نیز وظیفه داریم آنچه نیاز مردم است را با ایجاد بستر خدماتی لازم فراهم کنیم تا همه اقشار بتوانند به حداقل خدمات دسترسی یابند .

دکتر تبلیغ از یکسان سازی دفترچه های بیمه درمانی در آینده ای نزدیک خبر دادو گفت : این اقدام یکی از گام های این نهاد دربحث اقتصاد مقاومتی است .

گفتنی است : هم‌اکنون ۴۰ میلیون نفر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سلامت ، انقلاب ، بیمه ، بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.