تائید بیش از 2 هزار شرکت دانش‌بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون دو هزار و 111 شرکت دانش‌بنیان مورد تأیید صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته‌اند.

بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: طی دو سال گذشته که فعالیت‌های اصلی در زمینه تشخیص صلاحیت و ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته آمار شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت هفتگی در حال تغییر و همچنان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: تاکنون دو هزار و 111 شرکت دانش‌بنیان مورد تأیید صندوق قرار گرفته‌اند که 61 درصد این شرکت‌ها نوپا، 33 درصد تولیدی و 6 درصد صنعتی و دارای فعالیت دانش‌بنیان هستند. برخی از شرکت‌های نو پا در پارک‌های علم و فناوری و برخی دیگر در مراکز رشد شکل می‌گیرند.

سلطانی عنوان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ریسک زیادی دارد برای این گونه شرکت‌ها پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شتابدهنده‌ها و استارتاپ ویکندها طراحی شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری قرار دارند. این گونه شرکت‌ها با داشتن ایده‌های نو مورد حمایت صندوق قرار می‌گیرند و می‌توان پیش‌بینی کرد اگر شرکت‌های نوپا موفق عمل کنند سودآوری بالایی خواهند داشت.

سلطانی با اشاره به موفق بودن شرکت‌های نوپا خاطرنشان کرد: شرکت‌های نوپا زودبازده نیستند و 4 الی 5 سال زمان می‌برد تا به نتیجه برسند یکی از دلایل دیر بازده بودن شرکت‌های نوپا این است که آن‌ها با مشکلات مدیریتی مواجه هستند و بر وظایف مدیریتی تسلط ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار