احتمال ابتلا به سرطان با مصرف چیپس و پفک در کودکی

از آنجا که ذائقه و عادات غذایی مستقر در دوران کودکی شکل می‌گیرد، باید توجه بسیاری به نوع تغذیه کودکان کرد.

حسین فودازی، رئیس انجمن آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر زیادی که عادات غذایی در سلامتی افراد دارد، گفت: نوع تغذیه و عادات غذایی افراد تاثیر مستقیمی بر سلامت‌شان دارد و با توجه به اینکه ذائقه و نوع عادات غذایی افراد در کودکی شکل می‌گیرد، باید والدین برای شکل گیری صحیح این عادات فرزندانشان در سنین پایین توجه و اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی ادامه داد: باید ذائقه کودکان به گونه‌ای شکل بگیرد که متمایل به مصرف مواد غذایی خیلی شیرین و شور و یا پرچرب نباشد و همچنین سعی شود با مصرف زیاد مواد غذایی مفید و ضروری مانند لبنیات به خصوص شیر در کودکی، این عادات را به سنین بالاتر و بزرگسالی انتقال داد. 

دکتر فودازی در رابطه با تنقلاتی که مصرف زیادی بین کودکان دارد،‌گفت: مصرف تنقلاتی مانند: چیپس،‌پفک، کرانچی، و شکلاتها و . . .  در بین کودکان رواج بسیار زیادی دارد و والدین باید به این امر توجه کنند و از مصرف بیش از حد این تنقلات در فرزندانشان خودداری کنند. 

رئیس انجمن آنکولوژی در ادامه افزود: بالا بودن بیش از حد میزان چربی اشباع شده، شیرین و یا شور بودن این تنقلات باعث سرطان زا بودنشان است که به طور مثال، چیپس علاوه بر شور و چرب بودن به دلیل سرخ شدن، چند عامل سرطان زا را برای مصرف کننده خود به همراه دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: چیپس ، پفک ، کالری ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار