زاهدان ؛

راه‌‌اندازی نوروز بازار در سیستان و بلوچستان

مسئول جشنواره‌های نوروزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی سه نوروز بازار در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛
 محمد میرشکرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه از راه‌اندازی سه نوروز بازار در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: 24 تا 28 اسفندماه امسال این نوروز بازارها دایر خواهند شد.

مسئول جشنواره‌های نوروزی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قرار است در این آیین‌ها، آداب و رسوم سیستان و بلوچستان به تناسب منطقه به نمایش درآید.

وی ادامه با بیان اینکه این سه شهر نماینده معرفی کل استان هستند بیان کرد: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که نوروز بازار آن در سه منطقه راه‌اندازی می‌شود و این به سبب اهمیت این منطقه است، زیرا همگان این استان را ذخیره تمدنی ایران در حوزه‌های مختلف می‌دانیم.

میرشکرایی تبیین کرد: از متمدن‌ترین اقوام گسترده فرهنگی در سیستان و بلوچستان وجود دارند، اگر قرار است رویدادی در نوروز داشته باشیم یکی از نقاط حساس و مهم سیستان و بلوچستان است.

مسئول جشنواره‌های نوروزی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: یکی از ارزشمندترین میراث فرهنگی ملموس ما که ثبت جهانی شده نوروز است، نوروز را در گستره فرهنگ ایران می‌توانیم مشاهده کنیم.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.