بندرعباس؛

شرکت سهامی زراعی جاسک پیشگام در تغییر الگوی کشت

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: شرکت سهامی زراعی جگین الگوی موفق در تولید محصولات اساسی، برترین نماد و پیشگام در تغییر الگوی کشت در استان است.

وی تغییر الگوی کشت راهکاری را برای توسعه کشاورزی و مهم ترین روش برای کاهش مصرف آب و توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: اجرای الگوی کشت برای مقابله با خشکسالی و کم آبی و کنترل هر چه بیشتر عوامل محدود کننده و بهره برداری بهینه از امکانات موجود ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اسد پوربا اشاره به ارزش اقتصادی بیشتر برای بهره برداران با استفاده از الگوی کشت افزود: با تغییر الگوی کشت، محصولات دیگری از جمله گندم، جو، خربزه، یونجه، ذرت و کنجد با عملکرد مناسب در الگوی کشت قرار می گیرد.

وی افزود: مقدمات تغییر الگوی کشت در شهرستان جاسک فراهم شده و هم اکنون توسعه کشت های جدید شهرستان به سرعت در حال انجام است.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان با اشاره اقدامات موثر تعاون روستایی در این زمینه گفت: شرکت سهامی زراعی جگین الگوی موفق نظام بهره برداری در تولید محصولات اساسی، برترین نماد و پیشگام در تغییر الگوی کشت در شهرستان جاسک و استان هرمزگان است.

اسدپور با اشاره به اهمیت تولید صیفی جات و ذرت در این شهرستان افزود: اقدامات در این حوزه باید به گونه ای صورت گیرد که بتوانیم زنجیره کاملی از تولید برخی محصولات کشاورزی در شهرستان به ویژه محصولاتی مانند گندم، جو و سیب زمینی را به وجود آوریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.