خدابنده‌لو: موفقیت در المپیک نیاز به برنامه مداوم دارد

مربی تیم ملی تپانچه گفت: با کسب سهمیه المپیک برای حضور موفق در ریو باید برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم.

سکینه خدابنده‌لو درباره وضعیت تیم تپانچه و کسب یک سهمیه المپیک در مسابقات آسیایی هند به خبرنگار سایرحوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک، تمامی کشورهای آسیایی به جز چین شرکت کرده بودند، این پیکارها آخرین فرصت تیراندازان برای کسب سهمیه المپیک محسوب می شد و در نتیجه فشار روحی روی ورزشکاران بیشتر بود.

وی در ادامه بیان کرد: تیم تپانچه در این مسابقات شانس کسب 4 سهمیه المپیک را داشت، اما به یک سهمیه دست یافتیم و چند تیرانداز تپانچه با بدشانسی و اختلاف کم امتیازات، سهمیه را از دست دادند در بخش آقایان به کسب سهمیه بسیار نزدیک بودیم اما متاسفانه در تیر آخر عملکرد خوبی نداشتیم.

خدابنده لو، درباره عملکرد ملی پوشان گفت: سبقت الهی یک سال به تیم ملی دعوت شد و در اردوی ملی پوشان شرکت می‌کرد خوشبختانه با تجربه‌ای که داشت تنها سهمیه بخش تپانچه را کسب کرد و الهام هریجانی نیز در فینال تمرکز خوبی برای تیرزدن نداشت. هانیه رستمیان به عنوان تیرانداز نوجوان در مسابقات شرکت کرد با اینکه بسیار کم تجربه است اما بسیار خوش درخشید رکورد بزرگسالان را زد و به طور حتم یک استعداد تیراندازی است که آتیه بسیار خوبی در پیش دارد چنین تیراندازی باید حمایت شوند تا آینده تیراندازی را رقم برنند.

وی درباره برنامه‌های تیم ملی بعد از مسابقات هند افزود: پس از یک هفته استراحت اردوی تیراندازان برای آماده‌سازی آغاز می‌شود. اردوی برون مرزی و شرکت در مسابقات جهانی برای تیراندازان المپیکی در نظر گرفته ایم زیرا در المپیک بهترین‌ها حضور دارند و با این شرایط نمی‌توان با ورزشکار قدرتمند رقابت کرد و باید شرایط برگزاری اردوهای مستمر را فراهم کنیم.

مربی تیم ملی تپانچه درباره موفقیت بانوان در کسب سهمیه المپیک نسبت به آقایان گفت: شاید یکی از دلایل موفقیت بانوان در تیراندازی شخصیت خانم‌هاست و دغدغه‌های کمتری که نسبت به آقایان دارند معمولا تیراندازان آقا در کنار تیراندازی شغل دیگری دنبال می‌کنند، اما خانم‌ها معمولا تمرکزشان فقط در تیراندازی است. ضمن اینکه برخی تیراندازان خانم مسئولیت مادری نیز بر عهده دارند و در هر دو زمینه موفق هستند.

وی افزود: آقایان نسبت به تیراندازان خانم تیرهای بیشتری می‌زنند شاید یکی از دلایل عملکرد ضعیف آنها کاهش قدرت جهانی در پایان مسابقات است.

خدابنده لو درباره میزبانی هند برای برگزاری این مسابقات افزود: میزبانی هند به نسبت خوب بود اما می‌توانست شرایط بهتری برای میزبانی فراهم کند اما با این حال مشکل جدی برای تیم‌ها و تیراندازان به وجود نیامد.

مربی تیم ملی تپانچه درباره وضعیت سلاح‌های تیراندازان گفت: سبقت الهی با همان سلاح قدیمی که 10 سال کارکرد و مسابقه داد اما برای المپیک باید سلاح دیگری در اختیار داشته باشد، چون این سلاح بسیار قدیمی است و امکان بروز مشکل در زمان برگزاری مسابقات وجود دارد و سبقت الهی چون در المپیک در بخش 25 متر نیز باید تیر بزند. نیاز به یک سلاح جدید دارد، با اینکه تیم تپانچه در بخش خفیف تمرینی نداشت اما تیراندازان رکوردهای بسیار خوبی به ثبت رساندند تمامی تیراندازان با همه مشکلاتی که پیش رویشان بود در هر رشته تیراندازی فقط برای کسب سهمیه المپیک جنگیدند اما متاسفانه برخی تیراندازان با اینکه در فینال بودند به خاطر کم تجربگی فرصت حضور در المپیک را از دست دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار