زنجان؛

سهم بخش خدمات از اشتغال کشور48 درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان سهم بخش خدمات از اشتغال کشور را 48 درصد اعلام کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ احمد غریوی با بیان این مطلب گفت: معضل بیکاری مشکلی نیست که بتوان آن را با تلاش یک ارگان حل و فصل کرد.

وی با اشاره به اینکه برای ریشه‌کنی بیکاری و کاهش آن باید همه دستگاه‌های اجرایی متولی دست به دست هم دهند، تصریح کرد: برای مثال باید یک واحد تولیدی فعال باشد که بتوان کارگر متقاضی کار را به واحد مذکور معرفی کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در صورت وجود وام‌های بانکی با درصد بالا واحدهای تولیدی قادر به ادامه حیات نخواهند بود، اضافه کرد: همین امر هم موجب افزایش بیکاری خواهد شد.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان به عنوان یکی از اعضای کارگروه اشتغال ارائه کرد و گفت: بر اساس تشکیل کمیته و کارگروه تخصصی اشتغال قریب به 200 شغل خدماتی در استان زنجان احصا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان مشاغل ایجاد شده در استان زنجان را به سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی تقسیم کرد و افزود: متاسفانه سهم اشتغال در بخش خدمات در استان زنجان از میانگین کشوری پایین تر است.

وی سهم بخش خدمات از اشتغال کشور را 48 درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سهم بخش خدمات در اشتغال استان زنجان 36 درصد بوده و این آمار 12 درصد از میزان کشوری پایین‌تر است.

غریوی با تاکید بر اینکه مشاغل خدماتی دارای سرانه پایینی برای ایجاد و فعالیت است، اضافه کرد: در این راستا جلسات مربوط انجام و اقدامات لازم صورت گرفته است تا نسبت به احیای مشاغل در این بخش اقدام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه بخش خدمات سود بیشتری دارد، اما سرمایه کمی نیاز دارد، افزود: در کارگروه خدمات ما ملزم شده‌ایم که بخش خدمات را فعال‌تر کنیم و در همین راستا مشاغل خدماتی در سه بخش شناسایی شده‌اند.

وی مشاغل خدماتی بدون شناسنامه، مشاغل ایجاد نشده و مشاغلی که قبلا استفاده می‌شدند و هم‌اکنون استفاده نمی‌شوند را جزء مشاغل خدماتی استان عنوان کرد و گفت: در این راستا به منظور عملیاتی کردن مشاغل مربوط نسبت به ایجاد استانداردهای آموزشی اقدام خواهد شد.

غریوی خاطرنشان کرد: هدف از احصا و احیای مشاغل خدماتی رفع معضل بیکاری در استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در پایان نرخ بیکاری استان زنجان را 8.6 درصد اعلام کرد و گفت: استان زنجان در زمینه پایین بودن نرخ بیکاری در کل کشور رتبه هفتم را دارد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اشتغال ، خدمات ، کشور ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.