قزوین؛

یادواره 156 شهید بهمن‌ماه در قزوین برگزار می‌شود

غلامرضا حقایق‌پور اظهار کرد: یادواره 156 شهید بهمن‌ماه قزوین و حومه با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: این شهدا مربوط به عملیات‌ پیروزمند والفجر مقدماتی، والفجر هشت و کربلای پنج در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند که در این ماه‌ به شهادت رسیدند.

 اضافه کرد: همچنین در این یادواره 74 نفر از والدین شهدا که در بهمن‌ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند و به فرزندان شهیدشان پیوستند، یاد و خاطره‌شان همزمان با این یادواره گرامی داشته می‌شود.

حقایق‌پور اضافه کرد: در یادواره فوق، حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی‌موینی امام جمعه‌ محمدیه پیرامون فداکاری‌های شهدا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و فرهنگ ایثار و شهادت به سخنرانی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره فوق در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدا تجدیدبیعت می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: این یادواره پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال جاری از ساعت 14:30 تا 16 در حسینیه امامزاده حسین (ع) برپا می‌شود.

حقایق‌پور با اشاره به گلباران گلزار شهدای قزوین اظهار کرد: این گلزار به مناسبت دهه‌ فجر 15 بهمن‌ماه سال جاری از ساعت 16 با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان شهیدپرور به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی استان عطرافشانی و گلباران می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: قدردانی از مقام شامخ شهدا، تجدیدمیثاق با آرمان‌های والای شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.

وی یادآور شد: نظیر این مراسم در گلزار شهدای شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای مختلف استان با هدف تجدیدبیعت با آرمان‌های شهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.