تقویم روزانه فوتبال:

سال 88، دقیقه 87، شوت آقا کریم و دایی شمع را خاموش کرد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 14 بهمن اختصاص دارد.

سال 88، دقیقه 87، شوت آقا کریم و دایی شمع را خاموش کرد

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبال مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 14 بهمن (3 فوریه) را مرور می‌کنیم:

شکسته شدن طلسم تساوی در دربی

14 بهمن 1388، دربی 68 سرخابی‌های با برتری دو بر یک پرسپولیس خاتمه یافت و بالاخره طلسم تساوی های این دو تیم شکسته شد.

شش دربی قبلی این دو تیم با نتیجه یک بر یک به پایان رسیده بود و به همین دلیل همه فکر می‌کردند که این مسابقه هم مساوی می شود و سکوهای خالی زیادی در ورزشگاه آزادی وجود داشت.

استقلال ک ه هدایتش را صمد مرفاوی بر عهده داشت، بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 16 روی اشتباه مدافعان پرسپولیس فرهاد مجیدی نتیجه را یک بر صفر کرد.

پس از این گل، پرسپولیس حاکم مسابقه شد و در دقیقه 34 هادی نوروزی کار را به تساوی کشاند.

در نیمه دوم پرسپولیس بهتر از استقلال بازی را شروع کرد اما هیچکدام از دو تیم در گلزنی ناموفق بودند  در حالی که بازی به دقایق پایانی نزدیک می شد و همه فکر می‌کردند که مساوی یک بر یک دیگری درراه است اما در قیقه 87 کریم باقری با یک شوت دیدنی از راه دور دروازه استقلال را باز کرد تا پس از سه سال، دربی برنده داشته باشد.

این اولین دربی علی دایی با عنوان سرمربی بود و هادی نوروزی نیز اولین گلش را در دربی به ثمر رساند.

تولد آقای گل

14 بهمن 1347، علی دایی در اردبیل به دنیا آمد

دایی فوتبال را از استقلال اردبیل آغاز کرد. او پس از قبولی در دانشگاه شریف به تهران آمد و در تیم تاکسیرانی فوتبالش را ادامه داد. دایی سپس به تیم بانک تجارت رفت و پس از درخشش در این تیم به تیم ملی ایران دعوت شد. دایی سپس در سال 1373 به پرسپولیس پیوست.

دایی پس از دو فصل حضور در پرسپولیس از این تیم  جدا شد و به السد قطر رفت. پس از السد، او به فوتبال آلمان رفت و در تیم‌های آرمینا بیله فلد، بایرن مونیخ و هرتا برلین بازی کرد و با درخشش در فوتبال آلمان به شهرت رسید.

او از آلمان به الشباب امارات رفت و در سال 1382 به پرسپولیس بازگشت. او سپس به صبا رفت و بعد به سایپا پیوست و با پیراهن سایپا از فوتبال خداحافظی کرد.

دایی در عرصه باشگاهی و ملی افتخارات زیادی به دست آورد و با 109 گل ملی بهترین گلزن ملی جهان محسوب می‌شود.
وی در سال 1999 بهترین بازیکن آسیا شد.

تولد جلال حسینی

14 بهمن 1360 سید جلال حسینی در بندر انزلی متولد شد. او فوتبال خود را از ملوان آغاز کرد و سپس به سایپا و سپاهان و پرسپولیس رفت. پس از پرسپولیس او یک فصل به قطر و تیم الاهلی رفت و پس از بازگشت از قطر به تیم  نفت تهران پیوست.
او از با سابقه ترین بازیکنان تیم ملی محسوب می‌شود و از سال 1385، در تیم ملی حضور دارد.

تولد مهدی رحمتی

14 بهمن 1361 سید مهدی رحمتی در تهران به دنیا آمد.

او با چهار قهرمانی در لیگ برتر از پر افتخارترین بازیکنان لیگ محسوب می‌شود. او همچنین 77 بازی ملی را در تیم ملی ایران انجام داده است و در سال 1391 به طور موقت از تیم ملی خداحافظی کرد اما دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

رحمتی سابقه حضور در تیم‌های فجر سپاسی، سپاهان، استقلال، مس کرمان و پیکان را در  کارنامه دارد.

تاسیس باشگاه پانایتنایکوس

3 فوریه 1908، باشگاه پانایتنایکوس در آتن تاسیس شد. موسس باشگاه جورجیوس کالافایتس به همراه 40 نفر دیگر بودند که از باشگاه قبلی خود که فوتبال را کنار گذاشته بود آمدند و این تیم را تاسیس کردند، نام ابتدایی باشگاه پادوسفیروکو اوسیلوس بود که در 1924 نام آن را تغییر دادند.

آنها از همان ابتدا رنگ سبز و سفید را به عنوان نماد باشگاه انتخاب کردند، اولین قهرمانی لیگ این باشگاه در سال 1930 بود و اوج افتخارات باشگاه در هه 1960 بود که 6 عنوان قهرمانی به دست آوردند. در سال 1971 با هدایت پوشکاس نایب قهرمان جام اروپا شدند و در فینال به آژاکس باختند.

پانایتنایکوس با 20 عنوان قهرمانی لیگ از موفق‌ترین باشگاه‌های یونان محسوب می‌شود.

بهترین پیروز در تاریخ تاتنهام

3 فوریه 1960، تاتنهام بهترین پیروزی تاریخ خود را با شکست 12 بر 2 کروالکساندرا که در دسته چهار انگلیس بود به دست آورد.

تیم کروالکساندرا در رتبه 16 لیگ دسته چهارم انگلیس و 83 رتبه، تا تنهام که در صدر  جدول لیگ دسته اول انگلیس بود، تفاوت جایگاه داشت اما با این حال بازی اول این دو تیم در جام حذفی با نتیجه 2-2 به پایان رسید و در بازی برگشت در زمین تاتنهام، 13 بر 2 به نفع تاتنهام رسید و پرگلترین برد تاریخ تاتنهام به دست آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تقویم ، دایی ، باقری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار