عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه صلاحیت شورای رقابت، وظیفه اصلی تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو با این شوراست.

کش قوس قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت/ خودرو سازان خارجی با قیمت گذاری دولتی موافق نیستندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بحث قیمت‌گذاری خودرو موضوعی است که تمامی ندارد چرا که اکثر کارشناسان و صاحبنظران براین واقف هستند که دولت نباید در قیمت‌گذای خودرو ورود پیدا کند و تعیین قیمت برعهده شورای رقابت باشد.

عیسی امامی عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص قیمت گذاری خودرو اظهار داشت: سیاست اصل 44 به آزاد سازی و فرصت مردمی در اقتصاد تاکید دارد و این درحالی است که متاسفانه قیمت ‌گذاری صنعت خودرو و انتخاب مدیران تحت سیطره دولت است.

وی افزود: در واقع تا زمانی که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وارد عرصه سرمایه گذاری نشوند همچنان انحصار به قوت خود باقی است.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه گفت: باتوجه به درایت و صلاحیت شورای رقابت بنده معتقدم که وظیفه اصلی تعیین دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو با شورای رقابت است.

*رونمایی از نبود انحصار در خودرو سازی

این درحالی است که نعمت زاده شب گذشته در خصوص قیمت گذاری خودرو و نظر شورای رقابت مبنی بر لزوم کاهش قیمت خودرو گفت : سرمایه گذاران و خودرو سازان خارجی با قیمت گذاری دولتی موافق نیستند بنابراین به آنها گفته ایم که قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا خواهد بود.

نعمت زاده افزود : معتقدیم که اگر قیمت گذاری ، دولتی نباشد خودروها ارزانتر خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه حدود 4 خودرو سازی دولتی از جمله کرمان خودرو ، سایپا ،پارس خودرو ایران خودرو داریم گفت : در تولید خودرو انحصاری وجود ندارد و واردات خودرو هم آزاد است و پارسال بیش از 100 هزار خودروی خارجی وارد شد.

نعمت زاده افزود : مقدار ارزی که برای واردات این تعداد خودرو پرداخت شده است مساوی با یک میلیون و200 هزار خودروی ساخت داخل است.

وی با اشاره به اینکه برای واردات خودرو حدود 40 درصد تعرفه در نظر گرفته شده است گفت : با تولید وعرضه بیشتر خودرو داخل ، این تعرفه ها کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : با افزایش عرضه خودرو و تنوع در تولید ، قیمت ها کاهش خواهد یافت .

نعمت زاده افزود : خودرو سازی داخلی ازسوی دولت، حمایت خاصی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه واردات خودرو از 130 درصد در گذشته به 40 درصد کاهش یافته است افزود : دولت از این راه درآمد دارد و نمی تواند تعرفه را به صفر برساند و در اغلب کشور ها هم برای واردات خودرو تعرفه وجود دارد .


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
خیلی جالبه. اول میگه چهار خودرو ساز دولتی و بعد میگه انحصاری نیست. اول وام 25 ملیونی و منبع در آمد دولت از تعرفه بعد میگه حمایت خاصی از این خودروسازان نمی شود. اخه چی باید گفت به اون ادمیکه با یک وام25 ملیونی میره ماشین میخره. من خودم ماشینم رو با وام خریدم اما یک سال پیش . تازه سند ماشین هم گرو بانک نیست.مشکل این وام اینه. تا تصویه نکنی نمی تونی ماشین ات رو بفروشی. حد اقل و در بهترین حالت چهار سال طول میکشه تا وام پرداخت شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
همه میدونند خودرو های فعلی کیفیت زیر صفر قیمت هم سه برابر قیمت واقعی عرضه میشه
لطفا کاری بشه که ماشین با قیمت واقعی عرضه بشه
و این دلال و خودرو ساز ها دست از سود های میلیارد برابری خود بردارند
و کمی هم فکر مردم بیچاره باشند
مگه ما چیمون از این عرب های به درد نخور کمه بهترین ها رو سوار میشن با کمترین قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
ما صنعت خودرو نمی خوایم
مرگ یکبار شیون هم یکبار
لطفا بجای تولید و انحصار ظالمانه ، خودرو با تعرفه صفر وارد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
داداش ما نمیخوایم اونا میخوان اونا نمیدونن که ما چی میکشیم بازارو رقابتی کنین مردمم راضی میشن تموم شد رفت الان با اون چهار تا شرکت خودتون میگین انحصاری نیس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
خودرو و مسکن یک کالای مصرفی میباشند
آخرین اخبار