اصفهان؛

الگوی کشت باید منطبق بر شرایط اقلیمی ما باشد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور بر الگوی صحیح کشت منطبق با شرایط اقلیمی مناسب تاکید کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در همایش روز جهانی تالاب ها که در هتل عباسی اصفهان،ضمن تبریک دهه فجر و قدر دانی از همه دلسوزان محیط زیست اظهار کرد: از برگزاری این مراسم و دست اندر کاران آن به ویژه استاندار اصفهان تشکر می کنم و با توجه به سه برابر شدن روزهای آلوده در کشور و تلاش های استاندار برای کاهش روزهای آلوده در اصفهان و تلاش برای احیای زاینده رود و گاوخونی تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه اهداف توسعه پایدار در سطح ملی توفیق داشتیم تا سیاست های کلی نظام را در حوزه محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاق شود، افزود: یکی از مسائل در این سیاست ها توجه به تالاب ها بود و بحث تالاب ها به طور دقیق پرداخته شده است و امیدواریم با این فرصت برای اجرایی کردن طرح ها گام های موثری برداریم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه از این ساز و کار استانی مطمئن شدیم که همه دستگاه های مسئول نظیر وزارت نیرو تمهیدات لازم را پیش بینی کردند، تصریح کرد: احیای حق آبه کشاورزان مسئله بسیار مهمی است و دولت تسهیلات بسیاری را برای تغییر الگوی کشت قرار داده است.

وی با بیان اینکه اکنون چاره ای جز اصلاح الگوی کشاورزی هم برای اقتصاد مقاومتی و هم از جنبه های دیگر نداریم، بیان کرد: این مسئله برای همه کشور صدق می کند و اصفهان از این مسئله مستثنی نیست.

ابتکار با اشاره به اینکه الگوی کشت ما باید منطبق بر شرایط اقلیمی ما باشد، ادامه داد: در زمینه های مختلف در این 27 ماه برای تالاب ها اقداماتی را در سطح ملی و بین المللی انجام داده ایم و ما باید امروز را روز همه تالاب های کشور بدانیم.

وی با بیان اینکه امروز روز بزرگداشت تک تک تالاب های کشورمان است، اشاره کرد: امروز روزی است که با نگاهی علمی باید به ارزش تالاب ها توجه کنیم و با سیاست هایی که دنبال کردیم باید متوجه باشیم که خشک کردن یک تالاب ضرر اقتصادی بزرگی برای ما خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه ما اکنون در آستانه یک رخداد بسیار مهم قرار داریم و مفتخریم که جمهوری اسلامی بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته و یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشت که بر اصل مردم سالاری تأکید داشت، گفت: دو انتخابات مهم در پیش داریم و این تعیین سرنوشت مردم توسط خود می تواند تأثیر بسیاری داشته باشد و نمایندگانی که جرأت کافی را برای توسعه پایدار داشته باشند و با شرایط دشوار ایران در زمینه محیط زیست آشنایی داشته باشند تا آینده خود و فرزندانمان را از خطرات این مسئله دور سازیم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.