اصفهان؛

آغاز همایش روز جهانی تالاب ها در اصفهان

همایش روز جهانی تالاب ها با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در هتل عباسی اصفهان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، در همایش روز جهانی تالاب ها که در هتل عباسی اصفهان، گفت: برنامه مدیریت زیست بوم تالاب گاوخونی در شرف تکوین است.

رسول زرگر پوربا اشاره به اینکه تلاش های علمی بسیاری برای مدیریت و احیای تالاب ها در دنیا انجام شده و در اصفهان برای مدیریت و احیای تالاب گاوخونی اقدام های اصولی و بنیادین انجام شده است، تصریح کرد: برای تأمین و تخصیص حق آبه این تالاب اقدامات بزرگ و کم نظیری انجام شده و برنامه مدیریت زیست بوم این تالاب در شرف تکوین است و در بهار سال آتی مراحل تصویب آن انجام خواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با تصویب شورای عالی آب برای نخستین بار در کشور حق آبه این تالاب تخصیص یافت و تلاش مستمر و گسترده مردمی برای بهره برداری از این زیست بوم ادامه خواهد یافت، ابراز کرد: گرچه کم بوده آب در حوضه آبریز زاینده رود به دلیل تخصیص غیر اصولی دست یابی به این اهداف را با چالش های جدی مواجه کرده اما همدلی دولت و ملت در اصفهان با کمترین عوارض ضمن تأمین بخش های مختلف مصرف آب ،حق آبه گاوخونی تأمین شود.

زرگر پور با بیان اینکه ما باید تلاش های بسیاری برای احیای تالاب انجام دهیم، گفت: معتقدیم احیای حوضه آبریز زاینده رود جز با احیای گاوخونی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز امیدواریم توافق نامه ای با کنوانسیون رامسر برای احیای علمی گاوخونی امضا شود، بیان کرد: این تقاضای همه کسانی است که دلشان برای احیای تالاب های کشور به ویژه گاوخونی می سوزد.

وی افزود: امروز مردم پی برده اند که تالاب ها محل پالایش آلودگی های آب و تغذیه سفره های زیرزمینی بوده و سیلاب ها را مهار می کند. 


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.