زندگی درون دهان و دندان ما!+ تصاویر

دانشمندان به کمک تصویر برداری با تکنولوژی فلورسنت از میکروب های پوست، دهان و روده تصویربرداری کردند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، گروهی از محققان در ماساچوست با استفاده ازتصویربرداری فلورسانس و روش  توالی دی ان ای  نقشه های رنگارنگی از باکتری های موجود در دندان های ساختند.

دکتر جسیکا مارک ولش  یکی از نویسندگان این تحقیق و دانشمند محقق در آزمایشگاه زیست شناسی دریایی در بیانیه ای گفت:این تصاویر نه تنها خیره کننده هستند بلکه ما را با باکتری های مختلف و کلونی آنها آشنا می سازد.

وی تشریح کرد: میکروب ها  بسته به محلی که یافت می شوند واکنش های بسیار متفاوت از خود نشان می دهند و همچنین مواد شیمیایی ترشح شده و متابولیت های میکروب ها با تغییر میکروب هایی که در اطراف آن زندگی می کنند تغییر می کند اگربخواهیم به دقت عملکرد این میکروب ها را توصیف کنیم باید از محل زندگی آنها آگاه شویم.

به گزارش نشنال جئوگرافیک، محققان باکتری های  پلاک دندانی 22 مرد و زن سالم را جمع آوری کردندویافته های خود را در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم در روز 25 ژانویه منتشر کردند.

دکتر گری بوریسی نویسنده مطالعه و محقق ارشد تحقیقات در گروه موسسه فورسیت از میکروب شناسی گفت:محققان گروه  ما دریافتند به کمک تکنولوژی تصویربرداری فلورسنت می توان نقشه ای از میکروب های  درکمین روده و پوست انسان  بدست آورد . به کمک این تحقیق میتوان به نقشه میکروب ها دسترسی پیدا کرد این نقشه  به بسیاری از سوالات مهم در مورد رابطه بین باکتری ها و بدن  پاسخ خواهد داد و دانشمندان به درک بهتری از تاثیر باکتری ها بر سلامت کلی بدن دست پیدا خواهند کرد.

درتصویراول یک باکتری در یک پلاک دندانینشان داده شده است که از یک داوطلب سالم با استفاده از یک خلال دندان جمع آوری شده است کورینه باکتریوم به عنوان  هسته اصلی ساختاربا  باکتری های دیگر در نزدیکی آن در این تصویر دیده می شوند.

زندگی درون دهان و دندان ما!+ تصاویر

درتصویردوم پلاک دندانی کورینه باکتری به رنگ بنفش و استرپتوکوک به رنگ سبز نشان داده شده اند.

زندگی درون دهان و دندان ما!+ تصاویر

تصویر سوم یک تجمع میکروبی بسیار سازمان یافته در پلاک دندانی انسان است.

زندگی درون دهان و دندان ما!+ تصاویر

تصویر چهارم کورینه باکتری به رنگ بنفش در یک پلاک دندانی است.

زندگی درون دهان و دندان ما!+ تصاویر

در تصویر پنجم باکتری استرپتوکوک به تنهایی و به رنگ سبز مشخص شده است.

زندگی درون دهان و دندان ما!+ تصاویر

با یک نگاه دقیق در لبه ساختاری میکروب ها در عکس می توان دریافت هر نقطه و یا ردیف نشان از یک سلول باکتری است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار