لرستان؛

درگیری محیط‌بانان لرستانی با شکارچیان متخلف

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان از درگیری محیط‌بانان لرستانی با شکارچیان متخلف خبر داد.

 درگیری محیط‌بانان لرستانی با شکارچیان متخلفبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند اظهار داشت: در جریان گشت و کنترل منظم یگان اجرایی اداره کل محیط زیست لرستان که به صورت سیار در همه مناطق حفاظت شده و آزاد، اقدام به مراقبت از طبیعت لرستان می کنند، روز گذشته در منطقه بیرانشهر یک فرد شکارچی به همراه اسلحه شکاری غیر مجاز تحت تعقیب نیروهای اجرایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این فرد متخلف پس از ساعتها تعقیب و گریز در خارج از آبادی دستگیر شد.

فتحی بیرانوند افزود: متهم که از افراد با سابقه بد شکار بود برای رهایی از دست نیروهای اجرایی قبل از دستگیری به‌وسیله تلفن همراه دوستان خود را مطلع می کند که در زمان انتقال وی توسط محیط بانان، افراد همراه شکارچی با سنگ و چوب به جان محیط بانان افتاده و اقدام به تخریب ماشین اداره کل محیط می کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه در جریان این حادثه برخی از محیط بانان مصدوم می شوند، اما با شجاعت نیروهای اجرایی متهم دستگیر و پرونده متخلفان برای هر گونه برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه امیدواریم قانون مجازات سختی را برای این متخلفان اعمال کند، از پیگیری دادستانی استان لرستان در زمینه برخورد با جرایم محیط زیستی تشکر کرد.

بنابراین گزارش در این حادثه تیم محیط بانی محیط زیست لرستان متشکل از محمد صالحی، رحمان بازگیر، زینی سپهوند، گودرز بختیاری و سرباز وظیفه علیرضا شهبازی در عملیات دستگیری شکارچیان متخلف حضور داشتند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.