آریایی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بودجه باید واقعی بسته شود/ بودجه بخش سلامت سال 94 تحقق پیدا نکرد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اگر لایحه بودجه واقعی بسته شود، کسری بودجه نخواهیم داشت.

ق"احمد آریایی نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در لایحه بودجه 95 مانند سنوات گذشته در تحقق درآمدهای پیش بینی شده  شک و تردید وجود دارد، گفت: بودجه 95 با نفت 40 دلاری بسته شده است و تضمینی نیست که قیمت این سوخت در سال آینده به 40 دلار برسد.

بودجه باید واقعی بسته شود


وی با بیان اینکه ما هر ساله شاهد کسری بودجه هستیم و به نظر می‌رسد که این قضیه همچنان ادامه داشته باشد، ادامه داد: درصدها مهم نیست بلکه مهم این است که بودجه واقعی بسته شود تا کسری بودجه نیاوریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره سهم بودجه سلامت امسال تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع درآمدی کشور کم است، بهترین شیوه اولویت بندی است و بخش سلامت مسلماً از اولویت‌های بالای ماست.

نماینده ملایر با بیان اینکه بودجه سلامت با مشکل مواجه است، متذکر شد: دولت در بخش درآمدی دچار مشکل است و بودجه سال گذشته بخش سلامت تنها ۶ درصد از کل بودجه بوده است.

عدم تحقق بودجه سلامت سال 94

وی پیرامون تحقق بودجه سال 94 گفت: با توجه به بدهکاری بخش‌هایی چون بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و بیمه‌ها می‌توانیم به ضرس قاطع بگوییم که بودجه سال گذشته بخش سلامت تحقق پیدا نکرده است.

آریایی نژاد پیرامون وضعیت بودجه سال آینده بخش سلامت بیان داشت: با توجه به اینکه رقم بودجه سال آینده نسبت به سال 94 سیر صعودی داشته متعاقباً  بودجه بخش سلامت نیز در بودجه 95 چند درصد افزایش پیدا کرده است اما اینکه آیا این درصدها واقعی است یا خیر جای بحث دارد.

نماینده ملایر افزود: نسبت درصدی بودجه بخش سلامت سال 94 به 93، 9/9 درصد افزایش یافته بود که این نسبت در  سال 95 در مقایسه با سال گذشته  7/9 درصد افزایش پیدا کرده است.

حذف یارانه دهک‌‌های پایین بر خلاف مصوبه بهارستان!

عضو کمیسیون بهداشت درخصوص وضعیت یارانه‌ها در بودجه 95 گفت: مجلس سال گذشته تصویب کرد که یارانه دهک‌های بالای جامعه قطع شود و به دهک‌های پایین اضافه شود ولی ظاهراً در عمل برعکس این مصوبه اتفاق افتاده است.‌

وی با بیان اینکه نه تنها یارانه اقشار پردرآمد جامعه قطع نشده بلکه یارانه اقشار پایین دست جامعه حذف می‌شود، افزود: به طوری که بنده تاکنون نامه چند ارباب رجوع را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها بردم و از مسئولان قول گرفتم که شرایط این افراد بررسی شود.

آریایی نژاد با انتقاد از وزارت تعاون به جهت عدم حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه گفت:‌ برای دهک‌های پایین جامعه تأمین منابع صورت نگرفته است به همین دلیل بنده چندین بار به دولت و سازمان هدفمندی یارانه‌ها تذکر داده‌ام.

 نمایندگان از لاک انتخابات بیرون بیایند


عضو کمیسیون بهداشت و درمان با انتقاد از نمایندگانی که به لاک انتخابات فرو رفته‌اند گفت: با توجه به اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه در مجلس تصویب شده است، نمایندگان باید به خوبی بر این مسئله نظارت داشته باشند و چنین مسائلی را بر فعالیت‌های انتخاباتی مرجّح بدانند.

آریایی نژاد با بیان اینکه مردم از فقر و تبعیض ناراحتند، اظهار داشت: ما نمایندگان مجلس و وزرا آیا واقعاً تحمل داریم که فقط یک روز نه بیشتر حقوق‌مان به تعویق بیافتد؟ پس چگونه تحمل می‌کنیم که یارانه اقشار پایین دست جامعه قطع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار