ندیمی

کلیات لایحه بودجه 95 در کمیسیون اقتصادی مجلس تایید شد

عضو کمیسیون اقتصادی‌‌‌‌ از بررسی‌موافقت‌نامه در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده‌ و بررسی مباحث عمده‌ای در رابطه با بودجه خبر داد.

ئوابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با جلسه عصر امروز (یکشنبه 11 بهمن‌ماه) کمیسیون متبوع خود که با حضور مدیران و مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مرکز پژوهش ها‌ و دیوان محاسبات برگزار شد، گفت: امروز در کمیسیون در رابطه با موضوع موافقت‌نامه در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در گزارشی که سازمان مدیریت برنامه ریزی و نیز مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات ارائه کرده‌اند و با توجه به اینکه بودجه کل کشور 951 میلیارد تومان است و 12 و نیم درصد رشد دارد و همچنین بودجه عمومی که 307 میلیارد تومان و 12 درصد رشد دارد و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات که 682 هزار میلیارد تومان با رشد 13 ممیز 3 درصد است سوالاتی مطرح شد که چگونه باید این رشد‌ها را کنترل کرد.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی کلیات لایحه بودجه نیز مورد بررسی قرار گرفت و همچنین پیشنهادات بودجه ای مرتبط با کمیسیون اقتصادی مطرح شد و در نهایت کلیات لایحه بودجه در کمیسیون اقتصادی مورد تائید قرار گرفت.

ندیمی افزود: هر کدام از این ارقام بیانگر این است که متناسبا برای کشور درآمدهای پایدار داشته‌ باشیم به فرض اینکه یک دلار از هر بشکه کم شود مثل این است که هزار و 500 میلیارد تومان در سال کم شود یا در مورد بودجه عمومی که 267 هزار میلیارد است چگونه می توان به نسبت سال قبل این میزان رشد 13/2 درصدی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: نگرانی‌هایی از  جهت اجرا و اتمام پروژه‌ها مطرح شد، این نگرانی‌ها با وجود ده هزار میلیارد تومان که حتی اگر محقق شود ما چقدر می توانیم عملکرد مناسبی داشته باشیم و در کل مباحث عمده‌ای در رابطه  با بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار