پروژه سری گوگل لو رفت

شرکت گوگل در حال آزمایش یکی از پروژه های سری خود در نیومکزیکو است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزمایش هواپیماهای بدون سرنشین گوگل در بیابان نیومکزیکو بخشی از پروژه سری گوگل به نام SkyBender است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، این آزمایش ها در پایگاه فضایی آمریکا انجام می شوند که در آن چندین هواپیمای بدون سرنشین و فرستنده های بی سیم با موج میلیمتری 5G وجود دارد. تکنولوژی بی سیم امکان انتقال چند گیگابایت اطلاعات را در هر ثانیه ایجاد کرده و در هواپیماهای درحال پرواز شبکه ای ایجاد می کند که برای کاربران روی زمین اتصال اینترنت را فراهم می سازد.

به این منظور شرکت گوگل یک مرکز کنترل پرواز ویژه احداث کرده و منطقه ای به مساحت 15 هزار فوت مربع را در اختیار خود قرار داده است.

پیش از این شرکت گوگل پروژه های دیگر مثل لون، تایتان و وینگ داشته است تا به این طریق دسترسی اینترنت جهانی را برای کاربران فراهم سازد.

پروژه سری گوگل لو رفت!

گفتنی است؛ در اوایل این هفته شرکت گوگل به آزمایش های هوابرد دیگری اشاره کرد که احتمالا مربوط به پروژه لون می شود. در این راستا شرکت گوگل به نماینده های فدرال گفت: طرح های این شرکت مبنی بر آزمایش فرستنده های بی سیم موجود در ارتفاع در سراسر ایالت متحده هیچ گونه خطر زیستی و محیطی نخواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.