شهرکرد؛

جلب مشارکت روستائیان حاشیه زاینده رود

ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه زاینده رود در استان چهارمحال و بختیاری، در اجرای برنامه های حفظ محیط زیست و تصفیه فاضلاب مشارکت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در نشست مشترک اعضای کارگروه حفاظت کیفی رودخانه زاینده رود و کارگروه حفاظت منابع آب این استان گفت: ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه زاینده رود در طرح های تصفیه فاضلاب روستایی مشارکت می کنند.

شهرام احمدی اظهار داشت: طرح هایی که در سایه همدلی مردم و مسئولین اجرا شوند، دارای اثرات بسیار پایدار و ماندگار خواهند بود.

وی با تاکید بر حساسیت دستگاه های نظارتی بر سلامت رودخانه زاینده رود افزود: استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه شهر سامان، با فراخوان عمومی، در اختیار بهترین طرح های سازگار با محیط زیست قرارخواهد گرفت.

احمدی، با ارائه نتایج بررسی های کارشناسی در ارتباط با این تصفیه خانه گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، به زودی سیستم های تصفیه فاضلاب این شهر ارتقاء داده می شود.

وی، بر اهتمام اداره کل خفاظت محیط زیست بر حفاظت بیش از پیش از منابع آبی استان به عنوان منابع حیاتی تاکید کرد.

زاینده‌رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود ۲۰۰ کیلومتر پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

حوزه رودخانه زاینده‌رود ۴۱٬۵۰۰ کیلومتر مربع است و برآورد می‌شود جریان آب این رودخانه در مطلوب‌ترین شرایط ۱٬۲ کیلومتر مکعب در سال و یا ۳۸ مترمکعب در ثانیه باشد.

زاینده‌رود ۱۱۸ اُمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.