مشهد؛

کاهش ده درصدی طلاق در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی از کاهش ده درصدی آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشته سلجوقی در کارگاه آموزشی دانش افزایی مداخلات در مراقبت از خانواده و کاهش طلاق با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون آمار طلاق در خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یافته، افزود: مساله طلاق پدیده ای چندعلتی است و برای حل این معضل باید یک اراده عمومی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بررسی قوانین و دستورالعمل های مربوط به طلاق ، دانشگاه علوم پزشکی موظف شد آموزش های پیش از ازدواج را از دو ساعت به 12 ساعت افزایش دهد و در آن سرفصل های متفاوت از جمله مسائل حقوقی، توجه به مسائل روحی و روانی و مشکلات جنسی زوجین را بگنجاند.

سلجوقی با اشاره به قراردادی که با کانون وکلای خراسان به امضا رسیده ادامه داد: قرار است بحث های مشاوره ای، معاضدتی و وکالتی برای حوزه زنان با تخفیفات ویژه و حتی رایگان انجام شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این کارگاه گفت: 39 درصد از طلاق های ثبت شده در استان در سال جاری از نوع نامزدی های نافرجام بوده است.

غلامحسین حقدادی افزود: نرخ طلاق در مشهد حدود3 در هزار نفر است که نرخ بالایی است و باید برای آن راهکاری اساسی اتخاذ شود.

حمیدرضا پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه آمار طلاق در خراسان رضوی بالاست گفت: در شهرستانی مانند گناباد نیز که جو سنتی دارد طلاق افزایش یافته به طوری که رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است.

ثبت طلاق در استان خراسان رضوی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.3 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام //گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.