مهم ترین اخبار اقتصادی دهم بهمن؛

خدمات ضعیف ناوگان هوایی، عامل کاهش مشتری/دامداران تاوان لجبازی صنایع لبنی را می دهند/ افزایش تولید نفت از میدان یاران شمالی

از سراشیبی قیمت سکه و دلار تا بی‌نیازی کشور از واردات گنده از مهم ترین عناوین اقتصادی امروز.

به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش 3,637 تومان، هر یورو را 4,000تومان، هر پوند را 5,230 تومان، و درهم امارات را998 تومان اعلام کردند.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به اینکه در سال آینده تولید نفت میدان نفتی یاران شمالی با 30هزار بشکه بهره‌برداری می‌رسد گفت: تا پایان سال 96 به تولید 5500 بشکه نفت برسیم.


معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با شاره به اینکه واردات گندم در سال جاری حدود یک تا 1.5 میلیون تن بوده است گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای تولید نیازی برای واردات گندم، در سال آینده نخواهیم داشت.


با رفع تحریم‌ها بسیاری از مسئولان خبر از کاهش هزینه‌های واردات دارند اما هنوز اظهارنظری درباره اینکه با رفع تحریم وضعیت تولید داخل چه قدر بهتر می‌شود، نشده است.


صنایع لبنی از سال گذشته تاکنون به بهانه عدم توان قدرت خرید مردم حاضر به اجرای خرید شیرخام به نرخ مصوب نیستند.


رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ ایران گفت: اگر تولیدکنندگان بتوانند از فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنند و جای پای خود را در بازار روسیه محکم کنند دیگر دغدغه نوسانات قیمت ها را نخواهند داشت.


وزیرنیروگفت:درصورت بی توجهی شهروندان درمصرف بهینه آب،مجبوریم آب این مشترکین پرمصرف رابه صورت موقت قطع نماییم.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به تعیین دقیق منابع مالی مورد نیاز رشد هشت درصدی اقتصاد در برنامه ششم توسعه گفت: این برنامه عاری از احکام دائمی تکراری است و اغتشاش قانونی در آن تکرار نشده است.


یک کارشناس مسکن گفت: بسیاری از فعالان حوزه ساخت و ساز به دلیل نبود امنیت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، پروژه‌های خود را نیمه‌تمام رها کرده‌اند.


یک عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: ادامه عملکرد ضعیف ناوگان هوایی در ارائه خدمات، کاهش مشتری را به همراه خواهد داشت.


یک کارشناس مسکن گفت: امیدواریم با رفع تحریم‌ها بازار مسکن بر روی ریل رونق حرکت کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار ، اقتصادی ، سکه ، دلار ، بازار ، قیمت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار