نیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بودجه 94 در راستای اقتصاد مقاومتی است/ کاهش تسهیلات تکلیفی بانک‌ها در بودجه

رئیس پژوهشکده پولی بانکی گفت: بودجه 94 در راستای اسناد بالا دستی و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است و در این جهت تلاش بسیاری صورت گرفته است.

بودجه 94 با اقتصاد مقاومتی تطابق دارد/ کاهش تسهیلات تکلیفی بانک‌ها در بودجه
فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه  خبرنگاران؛ در خصوص تطابق بودجه 94 با سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی و اسناد بالا دستی نظام مثل قانون اساسی گفت:  بودجه 94 بازنگری شده، باید در چهارچوب اقتصاد مقاومتی برسی شود زیرا به دلیل اینکه هدف اصلی، مقاومت در برابر شوک‌هایی است که انتظار وقوع آن‌ها را نداریم. 

وی افزود: اما حال که اتفاق افتاده باید مقاوم‌سازی با هدف کمترین آسیب از کاهش قیمت نفت به اقتصاد وارد شود.

نیلی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این باید از این فرصت استفاده شود تا تنگناهای ارزی و ریالی که بر اساس کاهش نرخ  نفت اتفاق می‌افتد با متنوع سازی سبد صادرات رفع گردد.

وی تصریح کرد: اما مقاوم سازی بودجه در مقابل این موضوع کار یکسال نیست و خوشبختانه اقدام در این جهت کلید خورده و باید سعی شود در حین کاهش قیمت نفت این اصلاح صورت گیرد. 

و در ادامه تاکید کرد: بودجه 94 در راستای اسناد بالا دستی و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است و در این جهت تلاش بسیاری صورت گرفته است.

هچنین فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی بانکی در خصوص وضعیت بانک‌ها در بوجه 94 اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی، در بودجه سعی شد که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تسهیلات تکلیفی بانک‌ها به صفر برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار