شبکه پنج دست پر به استقبال نوروز و ماه رمضان 95 می‌رود/ سعید سلطانی «در جستجوی آرامش» را می‌سازد

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج طرح‌ها و کارهای ویژه عید نوروز، ماه رمضان و دیگر مناسبت‌های این شبکه را مطرح کرد.

مهدی روشن روان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج در خصوص مجموعه‌های نمایشی این شبکه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر برای عید نوروز چهار طرح وجود دارد. بعضی از این کارها دارای فضای طنز و مابقی در قالب جدی به مرکز فیلمنامه‌نویسی ارائه شده‌اند. بنابراین باید منتظر ماند و دید کدامیک از این طرح‌ها تائید شده و به مرحله ساخت می‌رسند. بعد از تصویب این طرح‌ها مشخص خواهد شد که هریک از کدام شبکه پخش می‌شوند.

وی در مورد مجموعه در نظر گرفته شده شبکه پنج برای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرحی را در حدود چند ماه گذشته به مرکز فیلمنامه ارائه کردیم، اما به تصویب نرسیده. البته این کار مشکل محتوا و فرم نداشت؛ بلکه عنوان شد که کار دیگری مشابه این طرح در همین فضا کار شده است. فضای این طرح تاریخی بود و شخصیت اصلی و قهرمان آن یک آشپز ایرانی بود. البته 10 قسمت از نگارش آن طراحی شده اما ادامه نگارش آن منتفی شده است.

روشن روان تصریح کرد: ما کار دیگری را برای جایگزین کردن در نظر گرفته‌ایم. فضای این کار نیز درام و تاریخی است. بر همین اساس به محض اینکه طرح تایید شود، نگارش آن آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان 30 روز است و چند روزی از این ایام مختص به شب و روزهای قدر است، کار در نظر گرفته شده در 25 یا 26 قسمت خواهد بود.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج از چگونگی طی مراحل دو کار دیگر خبر داد و عنوان کرد: «در جستجوی آرامش» عنوان یک کار 40 قسمتی است که تا کنون 20 قسمت از آن را سیناپس زده‌ایم. کلیت فضای این کار اقتصادی است و در خصوص تولید و قاچاق دارو ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح «در جستجوی آرامش» به تصویب رسیده است. نویسندگان فیلمنامه آن نیلوفر محلوجی و حمید طاهری هستند. تهیه کننده این کار علی آشتیانی‌پور است. برای کارگردانی این کار نیز با سعید سلطانی صحبت کرده‌ایم و او مشکلی برای همکاری و ساخت این کار ندارد.

روشن روان گفت: «از یاد رفته» نام مجموعه 50 قسمتی است که در حال حاضر در مرحله نگارش است. تا به امروز 10 قسمت از این کار به نگارش درآمده است. نویسنده فیلمنامه این کار حامد افضلی و رویا خسرو نجدی هستند.

وی تصریح کرد: تهیه‌کننده این کار اکبر تحویلیان است و کارگردان آن هنوز مشخص نیست. محتوای این کار تاریخی است و به موضوع کشف حجاب در دهه اول رضاخانی یعنی سال‌های 1320-1319 می پردازد.

وی بیان کرد: این کار قابلیت پخش در ایام محرم و دهه فجر را دارد. اما هنوز تصمیم قطعی برای آن گرفته نشده است.

روشن روان در پایان گفت: طرح‌هایی که به مرکز فیلمنامه می‌روند، بعد از تصویب وارد مرحله نگارش و فیلمنامه می‌شوند و بعد از تکمیل فیلمنامه وارد مرحله پیش‌تولید می‌شوند. بنابراین ما برای ساخت این کارها باید منتظر تایید فیلمنامه‌ها بمانیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار