لرستان؛

افزایش ۷۰ درصدی حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های لرستان

مدیر کل محیط زیست لرستان از افزایش ۷۰ درصدی حضور پرندگان مهاجر در تالابها و رودخانه ای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فتحی بیرانوند گفت: با شروع فصل سرما در ماههای پاییز و زمستان پرندگان مهاجر از عرضهای شمالی وارد تالابها و آبگیرهای کشور از جمله تالابها و آبگیرهای استان لرستان می شوند و استان لرستان در مسیر مهاجرت های داخلی نیز قرار گرفته است.

وی از مهمترین مراکز پذیرش پرندگان مهاجر در استان لرستان را تالابهای ۱۱ گانه پلدختر عنوان کرد و افزود: این مراکز شامل دشت سیلاخور، تالاب«تنوردر»، رودخانه های «تیره» و «ماربره»، تالاب بیشه دالان بروجرد، رودخانه های خرم آباد و سدهای مروک، ایوشان، هاله، خان آباد هستند.

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: به این مراکز که پرندگانی از راسته هایی چون پلیکان سانان، کشیم سانان، غاز سانان، درنا سانان، آبچیلک سانان و ... را پذیرا هستند.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه زمان مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی بر اساس گزارش سازمانهای بین المللی تالابها اواخر پاییز تا اواسط زمستان است گفت: در ایران همانند سالهای گذشته و هماهنگ با سایر کشورهای جهان در ماه ژانویه میلادی این امر انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه طبق نتایج سرشماری زمستانه جاری حضور پرندگان مهاجر نسبت به سنوات گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است افزود: از نظر تعداد شمارش شده می توان در برخی از گونه ها به جمعیتی بالغ بر سه هزار قطعه اردک سرسبز، بیش از هزار قطعه غاز خاکستری، بیش از چهار هزار قطعه چنگر، بیش از سه هزار قطعه خروس کولی، بیش از هزار قطعه اردک اره ای اشاره کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.