وضعيت معيشتی بازنشستگان تا پايان سال سر و سامان می يابد؟

در سال های اخیر افزايش تورم فاصله زیادی با دستمزد كارگران ایجاد کرده به همین دلیل معیشت بازنشستگان با دشواری های متعددی مواجه بوده است.

وضعيت معيشتی بازنشستگان تا پايان سال سر و سامان می يابد؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از اتمام دوره كاركرد، افراد در دوران بازنشستگی قرار می گيرند. اين دوران دغدغه های بسياری را از جمله نگرانی از وضعيت معيشتی و شرايط نابسامان اقتصادی برای آن ها به همراه دارد.

در همين راستا در سال های اخير تاسيس صندوقی ويژه برای بهبود شرايط معيشتی بازنشستگان از جمله راهكارهای مسئولان مربوطه در اين خصوص است. صندوق بازنشستگی بايد براساس هدف اجتماعی خود نقطه اتصال جامعه با دولت برای ارتقاء منزلت اجتماعی باشد.

*از افزايش تورم تا حقوق بازنشستگان در پیش بودن راهی بس طولانی

متاسفانه در سال های اخیر تورم فاصله زیادی با دستمزد كارگران ایجاد کرده و به همین دلیل معیشت بازنشستگان را با دشواری های متعددی مواجه کرده است به همين دليل صندوق بازنشستگی و اعتباراتی همچون وام و اعطای كارت های اعتباری كه به آن تعلق داده اند شايد تا حدودی از مشكلات پيش روی آن ها بكاهد.

چندی پيش علی‌ربیعی وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی در خصوص رفاه و تامين صندوق بازنشستگی کشوری از توزيع کارت اعتباری رفاه اجتماعی برای بازنشستگان خبر داد.

به گفته وی، این کارت ها یک بار مصرف نبوده و پس از هر خرید دوباره شارژ می شوند. 

ربیعی افزود: بازنشستگان می توانند با مراجعه به اتحادیه ها و فروشگاه های بزرگ کالاهای خود را خریداری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با توزیع کارت‌های خرید، فروش کالاهای تولید داخل بیشتر شود.

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان در مرحله اول به 2 میلیون و 700 هزار بازنشسته تامین اجتماعی ارائه می شود و بر اساس این طرح افراد می توانند به فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها مراجعه کنند.

ربیعی افزود: میزان اعتبار کارت هر فرد یک سوم حقوق ضربدر 12 است؛ برای مثال اگر کسی یک و نیم میلیون تومان مستمری می گیرد کارت اعتبار این فرد تا 6 میلیون اعتبار دارد.

وی همچنین صندوق بازنشستگی کشوری را صندوق فرهیختگی ایرانیان بیان کرد و گفت: این صندوق ارزش های نسلی را در خود جای داده است.

*قول پرداخت وام های بازنشستگی تحقق يافت

پس از توزيع كارت چندی پيش ثبت نام دریافت وام‌های ضروری قرض‌الحسنه بازنشستگان کشوری از ۱۹ مهرماه تا ۲۳ آبان ماه جاری از طریق سایت صندوق بازنشستگان کشوری انجام شد و اكنون در آستانه قرارگيری در پايان سال و براساس قرعه کشی انجام شده، وام‌ها در پنج مرحله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

همچنين برای پرداخت وام 2 میلیون تومانی قرض‌الحسنه صندوق، هیچ ضامن و یا وثیقه‌ای که معمول و مرسوم است، از بازنشستگان دریافت نشده است.

عباس رشيدي مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، مدت بازپرداخت وام‌های قرض‌الحسنه این دوره را ۳۶ ماه ذکر کرد و گفت: ماهانه ۶۰ هزار تومان از حقوق بازنشستگان بابت بازپرداخت وام‌های دریافتی از صندوق بازنشستگی کسر می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس قرعه کشی انجام شده، این وام‌ها در پنج مرحله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود، اظهار داشت: اغلب کسانی که ثبت نام کردند مشمول دریافت وام شدند و تاکنون به حدود 200 هزار نفر از این افراد و در چهار مرحله، این مبلغ پرداخت شده است.

اميد است با توجه به تاکید رئيس جمهور مبنی بر اينكه در طول اجرای برنامه ششم بايد عقب افتادگی دستمزدها جبران شود وضعیت صندوق بازنشستگی نيز روز به روز بهبود يابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
سلام.من بازنشسته کشوری هستم.در سایت ثبت نام کارا کارت را انجام دادم.این کارت تاکی به ما میدهند.
آخرین اخبار