تبریز؛

توسعه مناسبات تجاری و سرمایه گذاری ایران و لهستان

سفیر جمهوری لهستان در ایران گفت: فصل مشترک اقتصادی منطقه آزاد ارس و منطقه سیلیزیم لهستان زمینه توسعه مناسبات تجاری و سرمایه گذاری فی مابین را محقق خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یولیوش گولیو در راس هیات اقتصادی و در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر لزوم افزایش تعامل های دوسویه گفت : فصل مشترک اقتصادی منطقه آزاد ارس و منطقه سیلیزیم لهستان زمینه توسعه مناسبات تجاری و سرمایه گذاری فی مابین را محقق خواهد کرد.

یولیوش گویو با بیان اینکه اعتماد اصل مهم آغاز هرکار مهم و بخصوص تجارت است، گفت: لازمه ایجاد اعتماد شناخت دوطرفه است و ما برای پیشبرد اهداف اقتصادی در ایران به دنبال شناسایی ظرفیت های منحصرد به فرد هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش شناخت ملت و سرمایه گذاران ایرانی و لهستانی شاهد آغاز همکاری بین دو کشور باشیم.

وی اقتصاد لهستان را یکی از باثبات ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا خواند و گفت: در صورت ادامه وضعیت فعلی، اقتصاد لهستان از اقتصاد اسپانیا پیشی می گیرد.

وی رمز موفقیت اقتصاد لهستان را حضور تجار و سرمایه گذاران این کشور در سایر کشورها، عدم دخالت دولت در فعالیت بخش خصوصی و گرایش به سمت سرمایه گذاری های کوچک و زودبازده عنوان کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ارس گفت : ارس در دوران پساتحریم با تعریف فرصت های سرمایه گذاری جدید زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی و افزایش صادرات هرچه بیشتر در این منطقه را ایجاد کرده است.

عرب باغی با بیان اینکه این نشست ها زمینه را برای ایجاد مجموعه های اقتصادی مشترک فراهم میکند گفت: ارس به لحاظ وجود زیرساخت ها و بسترهای مناسب سرمایه گذاری، از موقعیت ویژه ای برای سرمایه گذاری در زمینه صنایع کشاورزی و گلخانه ای، فراورده های نفتی و دیگر صنایع برخوردار می باشد.

وی افزود :منطقه آزاد ارس با استقرار در مرزهای شمال غربی ایران و همسایگی با حوزه قفقاز و شرق اروپا ،بستر مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی موقعیت ویژه برای جذب سرمایه گذاری های بین المللی دارد.

سفیر جمهوری لهستان در راس هیات 19 نفری متشکل از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از فازهای یک و دو صنعتی، اماکن تفریحی، سیاحتی و تاریخی و همچنین سایت 190 هکتاری گلخانه ای ارس بازدید کردند.

هیات اقتصادی لهستانی متشکل از تولیدکنندگان تجهزات معدنی، سیستم های مخابراتی، زیرساخت انواع خط انتقال لوله ای، مواد زینتی و مبلمان، مواد اولیه پلاستیک و تایر، گرانول های پلاستیکی، رنگ و جلا دهنده، اورینگ و مهره ماسوله و کاسه نمد، مکمل های غذایی و رژیمی، تیغه های برش، سیستم های تعاملی الکترونیکی، گوشت طیور و فعالان اتاق بازرگانی و مشاوره، حسابداری و حسابرسی می باشد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.