فابیوس:

بحران سوریه فقط از راه گفت و گو حل می شود

وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه پنج تلویزیون فرانسه (TV5) با تاکید بر آغاز مذاکرات سوریه، اعلام کرد که بحران این کشور فقط از راه گفت و گو حل و فصل می شود.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،لوران فابیوس با اشاره به مذاکرات پیش رو درباره درگیری های جاری در سوریه که قرار است به زودی تحت نظارت سازمان ملل در ژنو برگزار شود، گفت: من همواره گفته ام و اکنون نیز تاکید می کنم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.
وی افزود: ما برای برگزاری نشست ژنو، تلاش های زیادی انجام داده ایم تا تمام طرف های درگیر در آن حضور یابند. البته به تلاش های در این زمینه همچنان ادامه خواهیم داد.
فابیوس افزود: در همین راستا به منظور هماهنگی برای برگزاری این نشست، من روز گذشته با همتاهای آمریکایی و روسی خود تلفنی گفت و گو کردم.
فابیوس تاکید کرد: همچنین با ریاض حجاب رئیس مخالفان میانه رو سوریه و نخست وزیر سابق این کشور و استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد در سوریه تلفنی صحبت کردم و هماهنگی های لازم انجام شد.
وزیر خارجه فرانسه اضافه کرد: ما انتظار داریم که مذاکرات سوریه آغاز شود چرا که معتقد هستیم بعد از کشته شدن تعداد زیادی و نیز آوارگی میلیون ها نفر، تنها راه حل خروج از بحران سوریه، گفت و گو است.
وی در ادامه افزود: در مقابل این روند، مشکلاتی وجود دارد که از آن جمله می توان به ناهماهنگی میان طرف های شرکت کننده و حملات هوایی به مواضع مخالفان اشاره کرد. ما همواره از روسیه خواسته ایم که مواضع داعش را هدف قرار دهد.
رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه بار دیگر با ادعای این که بشار اسد نباید در آینده سیاسی سوریه نقشی داشته باشد، تصریح کرد: اما به هر حال با همه مشکلات مذاکرات باید ادامه داشته باشد.
وی مبارزه با گروه تروریستی داعش را رو به جلو و مناسب دانست و در عین حال تاکید کرد که این مبارزه طولانی مدت خواهد بود.
منبع:ایرنا
 انتهای پیام /

برچسب ها: فابیوس ، سوریه ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار