نیویورک تایمز: آیا کاهش بهای نفت، توافق نشست آب و هوای پاریس را کم رنگ خواهد کرد؟

روزنامه آمریکایی "نیوریورک تایمز" در گزارشی به تأثیر کاهش بهای نفت بر تعهد کشورها به کاهش انتشار گاز کربن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: تنها کمتر از یک ماه پس از آنکه مقامات ارشد کشورهای جهان یک توافق جامع مبنی بر کاهش انتشار گاز کربن امضا کردند، بهای نفت سقوط کرد و به این ترتیب تعهد جهانی برای تأمین منابع انرژی تجدید پذیر با آزمون بزرگی مواجه شد.

با پایین آمدن بهای سوخت، آمریکایی‌ها به تولید کامیون‌های نیمه‌سنگین و خودروهای شاسی‌بلند به جای خودروهای برقی تمایل بیشتری نشان می‌دهند؛ اما این درحالی است که هنوز هیچ واکنشی از سوی دولت اوباما مبنی بر لغو قانونی که خودروسازان این کشور را ملزم می‌سازد تا سال 2025 وسایل نقلیه با 50 درصد مصرف سوخت کمتر تولید کنند، دیده نشده است. مقامات چین نیز اعلام کردند اجرای برنامه این کشور در افزایش بهره‌وری انرژی با وجود کاهش بهای نفت همچنان ادامه خواهد داشت.

«فتیح بیرول،» مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، در این خصوص گفت: این یک امتحان راستی‌آزمایی برای کشورها است که آنها تا چه میزان به آنچه در پاریس گفته شد، پایبند هستند. تاکنون هیچ نشانی مبنی بر اینکه دو مصرف‌کننده بزرگ انرژی در جهان، چین و آمریکا، نسبت به اجرای این پیمان مردد باشند، دیده نشده است. با پایبند بودن این دو کشور به توافق پاریس، البته در روزهای نخست پس از امضای آن، امید‌ها به آنکه حرکت خوبی برای متوقف کردن انتشار کربن آغاز شده است، پر رنگ‌تر می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار