ادعای پایگاه خبری یو اس نیوز: روسیه توجهی به تغییرات آب و هوایی ندارد

به ادعای پایگاه خبری یو اس نیوز، روسیه با وجود برخورداری از منابع عظیم انرژی و جنگل‌های فراوان، به مسئله تغییرات آب و هوایی بی‌اعتناست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری «یو اس نیوز» در مطلبی نوشت: زمانی که جنگل‌های سیبری تابستان امسال دچار حریق گسترده شد، مقامات روس گفتند آتش مذکور را خرابکاران به پا کردند و سوء‌مدیریت خدمه آتش‌نشانی به افزایش آن دامن زد. اما فعالان محیط زیست، علت حادثه مذکور را گرمایش زمین اعلام کردند.


بنابر اعلام آژانس آب و هوای ملی روسیه، این کشور به سرعت در حال گرم شدن است.  با این وجود، مسکو توجه چندانی به گرمایش زمین ندارد و حتی قصد دارد در کنفرانس بین‌المللی آب و هوا که قرار است همین هفته در پاریس برگزار شود، پیشنهاد اجازه صدور بیشتر گازهای گلخانه‌ای روسیه را مطرح کند.


فعالان محیط زیست روس معتقدند مقامات کشورشان در این زمینه منفعل هستند و در حالت انکار به سر می‌برند. یک مقام مسئول در زمینه گازهای گلخانه‌ای اعلام کرد: مشخص است که منشأ اولیه حریق، جرقه‌های آتش است؛ اما گرما و خشکی بیش از حد باعث می‌شود آتش‌سوزی مدتی طولانی ادامه یابد و خسارات زیادی به محیط زیست وارد کند.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در کنفرانس تغییرات آب و هوایی در سال 2003 گفت: روسیه کشوری شمالی و سردسیر است. بنابراین، گرمایش دو یا سه درجه‌ای آن به هیچ وجه نگران‌کننده نیست. حتی ممکن است این مسئله برای ما بهتر نیز باشد؛ زیرا دیگر مجبور نیستیم مبالغ زیادی برای خرید پالتو پوست و لباس گرم خرج کنیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
مگه آب و هوا بسته ای که بگی اینجا سرده واسه ما خوبه??? آب و هاپ یه سیستم بسته جهانی است
آخرین اخبار