قم؛

راه اندازی" تاکسی زائر" در قم

وحیدی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: با اعلام آمادگی ستاد تسهیلات زائران مقرر شده که از سوی صندوق کارآفرینان امید تسهیلات لازم در این زمینه پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،با تصویب ساماندهی امور زائران، تمهیداتی را در مرزهای ورودی و مکان‌هایی که مقصد حضور زائران عراقی بود، در نظر گرفته شد.

وحیدی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: مقرر شد که محلی را در سازمان پایانه‌ها انتخاب و بخش خصوصی افرادی را که مسلط به زبان عربی بودند، خدمات‌رسانی می‌کرد و این کار تا اربعین سال جاری انجام می‌شد اما بعد از اربعین این سیستم دچار اختلال شد.

وی افزود: بخش خصوصی درخواست‌های خود را برای خرید خودرو داده‌اند و درصورت موافقت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این خودرو‌ها وارد چرخه می‌شوند.

وی تصریح کرد: امتیاز راه‌اندازی تاکسی زائر به میراث فرهنگی داده شده اما بهره بردار آن در سیکل تاکسی‌رانی یا شرکت‌های درون شهری و یا برون شهری که مجوز از حمل و نقل و پایانه‌ها می‌گیرند، هستند.

در پایان خاطر نشان کرد: حداکثر دو تا سه ماه ورود خودرو‌ها طول می‌کشد تا اینکه تاکسی زائر در استان قم راه اندازی شود چرا که راننده‌ها انتخاب شده‌اند و این افراد به زبان انگلیسی مسلط و با فرم و لباس مشخص آماده خدمات رسانی هستند.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.