جذب روستاییان به مشارکت در سرمایه گذاری/ اعطای وام با بهره 3 درصد به روستاییان

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران گفت: برای دریافت وام مشارکتی روستاییان سند خانه و ملک مورد نیاز نیست و تنها کارت یارانه سهامداران ضامن دریافت این وام است.

حسین الماسی مفیدی مدیر کل روستایی و شوراهای استانداری تهران در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص وام مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال روستاییان و توسعه پایدار روستاها تسهیلات ارزان قیمت در قالب اعطای وام به روستاییان برای سرمایه گذاری و کارآفرینی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه اعطای وام به روستاییان تاکید کرد: این وام به تعداد بالای 25 نفر از روستاییانی که اقدام به تاسیس شرکت و تعاونی روستایی می کنند ،اختصاص می‌یابد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: وام مشارکت سرمایه گذاری روستاییان با نرخ 3 درصد سود و 20 درصد آورده آن به مدت 2 سال دوره مشارکت، یک سال تنفس و 4 سال به باز پرداخت آن مربوط می‌شود.

حسین الماسی افزود: سقف این وام در صورت اینکه سهامداران آن 25 تا 50 نفر بالاتر باشند به مبلغ 750 میلیون تومان و در صورت این که این تعداد 200 نفر به بالا باشد مبلغ وام بدون سقف خواهد بود.

وی در رابطه با ضمانت اعطای وام مشارکت سرمایه گذاری روستاییان بیان کرد: یکی از شرایط اعطای وام به سهامداران ارائه کارت یارانه به عنوان ضمانت خواهد بود.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران افزود: هدف از این طرح ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاها و فرهنگ سازی برای جذب روستاییان به سرمایه گذاری است.

 الماسی با اشاره به اینکه وام با بهره 3 درصد فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است، تاکید کرد: وام مشارکت روستاییان در استان تهران تصویب شد که براساس تصمیم گیری کمیته اجرایی، اعتبارات و تسهیلات لازم آن تعیین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار