مشهد؛

ضرورت بهره‌گيري از مشاوره ديني در ازدواج

يك کارشناس خانواده گفت: بهره‌گيري از تجربيات بزرگان و مشاوران متخصص مشكلات جوانان را در امر ازدواج كم مي‌كند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي واعظ موسوي با بيان اينكه در مشاوره شنيدن حرف‌هاي مخاطب مهمتر از گفتن و نصيحت كردن است، افزود: بهره‌گيري از مشاوره با رويكرد ديني در ازدواج ضروري است.

وي در جلسه دوره دستیاری تخصصی راهنمایی، مشاوره و روان درمانی با رویکرد اسلامی تصریح کرد: والدین زوج‌های جوان باید جواب‌گوی خداوند باشند، والدین نسل اول انقلاب به فرزندان خود می‌آموختند که تحت هر شرایطی در کنار همسر خود به زندگی ادامه دهند، اما والدین امروز با همسران فرزندان‌شان طوری رفتار می‌کنند که گویی آن‌ها غریبه‌اند.

واعظ موسوي با اشاره به اينكه اساس زندگی سالم و موفق بر پایه اعتماد، اطمینان، صداقت و احترام به یکدیگر است، اظهارداشت: شفاف و صادق بودن در زندگی بسیار اهمیت دارد که منجر به جلب اعتماد و اطمینان همسر می شود.

وي با بیان اینكه یکی از مهم ترین راه های نگهداشتن همسر و حفظ کانون خانواده، برخورد مناسب و رفتار لطیف زنان در مقابل همسران است، افزود: زندگی‌ منطقی در صورتی به زندگی‌ غیرمنطقی تبديل مي‌شود که با بحث و مجادله ادامه پیدا کند.

واعظ موسوي با بيان اينكه تفاوت‌های فردی و شخصیتی در زوج ها امری طبیعی بوده و امتیازی برای شیرینی نظام خانواده است، گفت: زوج‌های جوان بايد مستقل زندگی کنند و اجازه دخالت‌ دیگران در زندگی مشترک را ندهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.