طرح قرآنی 1450 رمضان سال آینده اجرا نخواهد شد

مدیر شبکه قرآن گفت: با وجود دیرکرد تخصیص اعتبارات به فعالیت‌های قرآنی، در سال جاری فعالیت‌های طرح 1450 را بدون اطمینان از بودجه و اعتبارات کافی راه‌اندازی نخواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد موسوی، مدیر شبکه قرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه اعطای جوایز برگزیدگان طرح قرآنی 1449 منوط به دریافت اعتبارات و بودجه این شبکه است، گفت: 50 درصد از کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای برنامه‌های قرآنی در روزهای اخیر به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ابلاغ شده و این در حالی است که این بودجه پس از دریافت نیز کفاف تمام طرح‌های اجرا شده را نمی‌دهد.

وی افزود: با توجه به ابلاغ این بودجه در اواخر سال طرح‌های در دست اجرا نیز با مشکل بودجه و اجرا مواجه خواهند شد که البته این مشکل تمام بودجه‌های کشور است که بسیار دیر ابلاغ و دریافت می‌شوند.

مدیر شبکه قرآن در رابطه با نحوه دریافت اعتبارات گفت:‌ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید سه کمیسیون قرآن و پژوهش،‌ ترویج و تبلیغ و آموزش را جهت پیگیری و دریافت اعتبارات به خزانه‌داری معرفی کند تا هر کدام از این سه کمیسیون اعتبارات مربوط به بخش خود را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: ما در حال پیگیری و مذاکره برای تسریع دریافت اعتبارات و حل مشکل مسابقات قرآنی از جمله طرح 1449 هستیم اما لازم به ذکر است که این اعتبارات تنها 50 درصد از اعتباراتی است که در بودجه برای فعالیت‌های قرآنی تخصیص داده شده بود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود دیرکرد تخصیص اعتبارات به فعالیت‌های قرآنی، در سال جاری فعالیت‌های طرح 1450 و مسابقات شبیه به آن را بدون اطمینان از بودجه و اعتبارات کافی راه‌اندازی نخواهیم کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار