اویل پرایس: بازارهای جهانی در انتظار ثبات بهای طلای سیاه

اویل پرایس در گزارشی دولت ها را تشویق به حفظ امید برای بازیابی بهای نفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اویل پرایس در گزارشی به قلم "دیوید یاگر" نوشت: کارشناسان عرصه رسانه و روزنامه نگاری معتقد هستند که دولت ها در بدترین شرایط نیز نباید امید خود را از دست بدهند. هم اکنون که کاهش بهای نفت یکی از مباحث روز در سراسر جهان است، بهترین راه حل این است که دولت ها بدون از دست دادن امید خود راهی برای بازیابی بهای طلای سیاه بیابند. 

اویل پرایس در ادامه این گزارش آورد: از آنجا که این روز ها نرخ بهره تقریبا به صفر درصد رسیده و بهای نفت نیز همچنان رو به کاهش است، رشد اقتصادی روندی تنزلی را طی می کند. تنها راه سودآوریِ بیشتر، افزایش قیمت ها است و تجار راهی جز فروش استقراضی برای درآمدزایی بیشتر ندارند. دو رویداد بین المللی از جمله بهای نفت خام و تقاضای وسیع جهانی برای طلای سیاه، این نوع خرید و فروش را تحت تاثیر قرار می دهد. 

اویل پرایس نوشت:  17 ژانویه تحریم های بین المللی علیه ایران برداشته شد، و این کشور دوباره فرصتی پیدا کرد تا به صادرات نفت به همه کشورهای متقاضی طلای سیاه بپردازد. آن روز، آخرین باری بود که هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت 50 دلار به فروش رفت و روز پس از لغو تحریم ها بهای هر بشکه نفت دوباره کاهش پیدا کرد. در این زمان پیش بینی نمی شد که ایران بتواند روزانه 1 میلیون بشکه نفت صادر کند. ایران برای سرمایه گذاری برای افزایش تولیدات نفتی، به نزدیک 100 میلیادر دلار سرمایه نیاز دارد و بهای 30 دلاری هر بشکه نفت هیچ شرکتی را راغب به سرمایه گذاری در این زمینه نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار