عضو کمیسیون انرژی گفت: تامین حدود 20 درصد از بودجه عمومی کشور از صادرات نفت خام با توجه به شرایط موجود رقم بالایی است.

ی"ابراهیم کارخانه‌ای" در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت نفت در لایحه بودجه 95 هر بشکه حدود 40 دلار تعیین شده است اظهار داشت: این رقم نسبت به قیمت جهانی بالا است و دولت می‌بایست قیمت نفت را واقع بینانه تعیین می‌کرد و حتی بهتر است نصف این عدد برای نرخ نفت تعیین شود.

وی تاکید کرد: با توافقات صورت گرفته هسته‌ای نیز تغییری در رویکردهای ضد ایرانی این کشورها ایجاد نشده است.

کارخانه‌ای با اشاره به اینکه یکی از محورهای توطئه آمریکا و عربستان علیه کشورمان کاهش قیمت نفت است، اذعان داشت: دشمنی این کشورها با جمهوری اسلامی ایران به مراتب بیشتر شده است و لذا آنان با همدستی یکدیگر سعی می‌کنند از طریق کاهش قیمت نفت فشار بیشتری را بر کشورمان تحمیل کنند.

نماینده همدان با تاکید بر اینکه پیش‌بینی تامین حدود 20 درصد از بودجه عمومی کشور از طریق صادرات نفت خام با توجه به شرایط موجود رقم بالایی است متذکر شد: این اقدام دولت آسیب‌پذیری بودجه کشور در برابر توطئه‌های هدفمند و برنامه‌ریزی شده دشمن را افزایش می‌دهد به همین دلیل بهتر بود این رقم به حدود نصف آن کاهش می‌یافت.

کارخانه‌ای با تاکید بر اینکه باید راه‌های جدیدی برای تامین بودجه کل کشور پیش‌بینی شود، خاطرنشان کرد: تامین بودجه کشور نباید صرفاً بر روال روش‌های مرسوم چندین ساله باشد، بلکه باید در بودجه‌ریزی خلاقیت و همچنین کشف منابع نوین لحاظ شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار