عزیزی در نطق‌‎ میان‌دستور:

اجازه تفسیر مفاد "برجام" به دولتمردان آمریکا داده نشود

نماینده شازند گفت: تیم مذاکره کننده چگونگی اجرای برجام را رصد کنند و اجازه ندهند آمریکا مفاد برجام را تفسیر کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم عزیزی نماینده شازند درنطق میا‌ن‌دستور گفت: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هسته‌ای و مدافعان حرم را گرامی می‌دارم و برای رهبر عزیز آرزوی طول عمر دارم و از نیروهای امنیتی، مرزبانان و دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی که برای برقراری امنیت کشور تلاش مخلصانه‌ای دارند تشکر می‌کنم.

نماینده شازند اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم‌های مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 همواره و به کرار بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های انرژی هسته‌ای تاکید داشتند، از تیم مذاکره کننده به ریاست جناب آقای دکتر ظریف و دولت محترم که تلاش کردند با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری حقانیت و منطق صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در دنیا پذیرفته شود تشکر کنم.

وی تصریح کرد: در ادامه مسیر اجرای برجام انتظار می‌رود با دقت و توجه به سخنان مقام معظم رهبری چگونگی اجرای برجام نظارت و رصد کنند و اجازه ندهند دولتمردان آمریکا با سلیقه خود مفاد برجام را تفسیر کنند.

عزیزی به نمایندگان آمریکا تذکر داد و گفت: با توجه به اینکه جامعه جهانی به این واقعیت مسلم رسیده است، که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی نبوده، پس از تصمیم‌گیری‌های مداخله گرایانه در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و حمایت از تروریست‌های تکفیری و داعش پرهیز کنید.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با حمایت خود از کشورهای حامی تروریست موجب بی‌ثباتی خاورمیانه و کشورهای اسلامی نباشند افزود: مقامات آمریکایی با تصمیم‌گیری‌های عاقلانه و بدون دخالت در امور کشورهای جهان، دیوار بلند بی‌اعتمادی نسبت به دولت آمریکا را بردارند.

نماینده شازند به مشکل بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به نرخ بیکاری در کشور و رکود حاکم بر اقتصاد و واحدهای تولیدی وظیفه دولت است که تمام تلاش خود را برای حل معضل بیکاری و رونق تولید با تاکید بر اقتصاد مقاومتی بکار گیرد و وظیفه مجلس است که با اصلاح قوانین ابزار لازم برای رونق و رفع موانع تولید بکار گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور اشتغال جوانان تحصیلکرده است، اظهار داشت: انتظار مردم از دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی این است با تقویت کنترل‌های دائمی و حسابرسی‌های منظم در راستای سالم‌سازی اقتصاد کشور اقدام کنند و بستر رانت را برای سودجویان ببندند تا مردم شاهد رشد اختلاس‌ها و اخلال در نظام پولی و مالی نباشند.

عزیزی گفت:  لازم است که با کنترل صحیح بانکها از منابع قرض‌الحسنه برای پرداخت وام ازدواج جوانان استفاده شود که این امر باعث تقویت بنیان خانواده می‌شود.

وی در ادامه از دولت خواست که نسبت به تأمین منابع مالی جهت پرداخت مستمری به ایثارگران دوران دفاع مقدس که شاغل نیستند اقدام کند و گفت: یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از بخش کشاورزی است و بالا بودن نرخ تسهیلات برای این بخش و بخش دامداری و مرغداری موجب رکود آن شده است که دولت می تواند با حمایت از آن و صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی بخشی از اشتغال روستاییان را حل کند.

عزیزی ادامه داد: دولت نسبت به تأمین منابع مالی برای پرداخت مطالبات کارکنان آموزش و پرورش شامل حق التدریس، سرانه مدارس، پاداش پایان خدمت کارکنان و افزایش حقوق و مزایای آنها و نسبت به بالا رفتن سطح کرامت جامعه فرهنگیان اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه خطاب به وزیر بهداشت اظهار کرد: در خصوص اعزام پزشک متخصص به بیمارستان تأمین اجتماعی شازند و اجرای طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان از اول بهمن 94 تشکر می کنم و از مدیریت درمان تأمین اجتماعی تقاضا دارم نسبت به احداث بخش مراقبت های ویژه (ICU) اقدام کنند، همچنین نسبت به شبانه روزی کردن درمانگاه های حوزه انتخابیه تسریع شود، ضمن اینکه از تصویب احداث کلینیک تخصصی در شهرستان شازند تشکر دارم نسبت به شروع عملیات اجرای آن تسریع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مجلس شورای اسلامی در پایان با درخواست از از وزارت رفاه نسبت به تأمین اعتبارات لازم برای بیمه کارگران ساختمانی و تاکسیداران، خاطر نشان کرد: از وزیر راه نیز درخواست می کنیم نسبت به تأمین اعتبار پروژه های نیمه تمام و باند دوم محور شازند-ازنا و شازند-خمین و احداث پل و اصلاح محورهای حوزه انتخابیه اقدام کرده و روشنایی این راه ها را تأمین کند.

انتهای پیام/
منبع: محدوده
برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، برجام ، ظریف ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار