یزد؛

تسهیلات 10 میلیارد ی به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان یزد

هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان یزد 10 میلیارد تسهیلات دریافت می کنند.

 هروئینیزد؛ محمدرضا نصیری  معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت: در تفاهم نامه ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی 10میلیارد ریال به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان تسهیلات کم بهره با همکاری و تعامل بانک ها تا پایان سال جاریپرداخت می شود.

نصیری افزود: این تسهیلات با نرخ چهار درصد و از سوی بانکهای عامل به صنعتگران رشته های صنایع دستی از جمله سفالگری، کاشی هفت رنگ، دارایی بافی، معرق، مشبک چوب و زیورآلات سنتی پرداخت می شود.

. از دیگر فعالیت های این اداره کل در بخش صنایع دستی ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی است که در این راستا از متقاضیان ایجاد این بازارچه ها نیز دعوت به سرمایه گذاری می شود..
محمدرضا دهقان مهرجردی افزود: تعداد 2871نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان تا سال 1393 زیر پوشش بیمه و مورد حمایت این اداره کل بوده اند که در سال جاری نیز 145 مورد به آنها اضافه شده است..


هم اکنون در استان یزد بیش 50 رشته صنایع دستی وجود دارد که هنرمندان و صنعتگران به صورت انفرادی و کارگاهی مشغول هستند و زیرپوشش و مورد حمایت این اداره کل در استان قرار دارند.


از صنایع دستی استان یزد می توان فرش بافی ، زیلوبافی ، ترمه ، زری ، مخمل ، شمد، دارایی ، چادرشب ، دستمال یزدی ، روتختی ، خورجین بافی(لبافی) ، پتو ، جیم ، شال بافی ، بقچه، لنگ، قناویز، روفرشی، شال بافی ، قلم زنی، شیشه گری، بافت پادری ، کف پوش و چرم سازی، موتابی و نمد مالی اشاره کرد.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.