برنامه ملی آمایش سرزمینی بر اساس نظام سطح بندی تدوین می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت از تدوین برنامه ملی آمایش سرزمینی بر اساس نظام سطح بندی خبر داد.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص برنامه‌های ملی آمایش سرزمین گفت: اصولا تدوین برنامه‌های ملی آمایش سرزمین با استفاده از نظام سطح بندی اجرا می‌شود که برنامه ملی آمایش سرزمینی سرطان به عنوان اولین برنامه جامع درباره یک بیماری فراگیر و بسیار مهم محسوب می‌شود. 

وی در خصوص سیاست‌های وزارت بهداشت در این خصوص توضیح داد: سیاست وزارت بهداشت این است که نیاز را در مبدا پاسخ دهد که نیاز به نظام سطح بندی داریم، یعنی نمی‌توان یک دستگاه پیشرفته را در یک منطقه کم‌جمعیت راه‌اندازی کرد.لذا تعریف زنجیره خدمات مهم است که این کار را در خصوص سرطان انجام دادیم و در 148 منطقه سطح یک سرطان، 37 منطقه سطح 2 سرطان و 13 منطقه سطح 3 خدمات فوق تخصصی سرطان را ارائه می‌دهیم.

آقاجانی افزود: زنجیره ارجاع خدمات و دسترسی آحاد مردم به خدمات در نزدیکی محل زندگی آنها می‌تواند از مهاجرت بیماران به کلان‌شهرها برای درمان جلوگیری کند . علاوه بر این 10 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم در طرح تحول سلامت در سال 94 ، تمام وقت جغرافیایی شده‌اند یعنی در مراکز دولتی و دانشگاهی شبانه روزی ارائه خدمت می‌کنند. این ها از سیاست‌های وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت است.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار