اصفهان؛

متروی بهارستان نیازمند 2000 میلیارد ریال اعتبار

بهره برداری از ارزان ترین طرح مترو در کشور نیازمند 2000 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به ظرفیت های شهر بهارستان از جمله نزدیکی به ایستگاه راه آهن و کوتاهی مسافت تا مرزهای شهر اصفهان در میان شهرهای جدید و راه اندازی خط مترو در سال های آینده در این منطقه افزود: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از الویت های شرکت عمران شهر بهارستان بوده تا از این راه بهارستان را از حالت خوابگاهی خارج کنیم.

حسن روانفر با تاکید بر اهمیت پروژه متروی شهر جدید بهارستان گفت: خط متروی بهارستان به مسافت 14.5 کیلومتر از سال 91 به صورت جدی آغاز شد ولی به دلیل عدم پرداخت اعتبارات قول داده شده در سال 91و92 از برنامه عقب هستیم این در حالی است که شرکت عمران با اختصاص اعتبارات داخلی اکنون 5 درصد از پروژه متروی بهارستان را آماده ریل گذاری کرده ولی برای بهره برداری کامل آن نیازمند 2000 میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: هزینه هر ایستگاه 300 میلیارد ریال برآورد شده است که برای بهره برداری از ارزان ترین طرح مترو در کشور یعنی مترو شهر جدید بهارستان 2000میلیارد هزینه لازم است تا در سال 96 افتتاح شود.

روانفر با انتقاد از اینکه معاملات واحدهای تکمیل شده مسکن مهر بهارستان در حال حاضر به صورت غیر رسمی صورت میگیردگفت: توصیه ما به شهروندان و مالکان واحدهای مسکن مهر بهارستان این است که تا زمانی که قرار دادها و سند ملک در اختیار آنها قرار نگرفته به سمت معامله و خرید و فروش نروند چرا که ما شاهد سوء استفاده و کلاهبرداری در این زمینه بوده ایم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان ارائه همزمان خدمات زیربنایی با اسکان جمعیت در واحد های مسکن مهر شهر بهارستان را در کشور بی نظیر دانست و گفت: آغاز و تکمیل محوطه سازی، ساخت 6 مدرسه ، پیاده روها و مسجد از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه است.

وی از تکمیل مرحله 1،2و3 مسکن مهر شهر بهارستان خبر داد و افزود: آغاز مرحله 4 از سال آینده با مساحتی بالغ بر 100 هکتار در دستور کار قرار داده شده است .

حسن روانفر خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام سهمیه مسکن مهر شهر جدید بهارستان 11 هزار واحد است که تا کنون 4 هزار و 212 واحد آن تحویل مزدم شده و بر اساس برنامه های از پیش طراحی شده دهه فجر امسال شاهد تحویل 2 هزار و 700 واحد مسکن مهر و بهره برداری از طرح بزرگ محور میانی و ورودی اصلی شهر جدید بهارستان خواهیم بود.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.