رئیس سازمان هواپیمای کشوری اعلام کرد

نیاز ایران به 150 فروند هواپیما با بیش از 250 صندلی

رئیس سازمان هواپیمای کشوری گفت: ناوگان هوایی ایران به 300 فروند هواپیمای میان برد و بلند برد نیاز دارد اما در کوتاه مدت نیازمند 150 فروند هواپیمای دارای 250 صندلی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده امروز در مراسم اجلاس هوانوردی 2016 اظهار داشت: کشور ایران تا 10 سال آینده 500 فروند هواپیما نیاز دارد که باید در این باره به تسهیلات مالی لازم برای خرید این هواپیماها اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی در ایران تقریبا خصوصی است گفت: البته باید سهم بخش خصوصی در این صنعت افزایش یابد؛ و حاکمیت، ایمنی و امنیت صنعت را دنبال کنند.

عابدزاده با بیان اینکه قیمت بلیت پرواز داخلی در ایران ظاهر شده است گفت: در این راستا شرکت‌های هواپیمای برای توسعه ناوگان خود توجیه مالی مناسب‌تری دارند.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با تاکید بر اینکه لازم است شرکت‌های لیزینگی برای توسعه ناوگان هوایی ایران وارد عرصه شوند گفت: دولت نیز در این حوزه حمایت می‌کند تا ایرلاین‌ها و خطوط هوایی از نظر عملیاتی قوی‌تر شوند.

عابدزاده با تاکید بر این که آماده عقد قرارداد با کمپانی‌های لیزنیگی برای توسعه ناوگان در صنعتت هستمی گفت: کشور ایران منابع انسانی قوی در صنعت هوانوردی دارد ضمن آنکه امکانات تعمیر و نگهداری ناوگان در ایران بسیار زیاد است البته باید به روز شود که در این باره می‌توان به امکانات مناسب تعمیر و نگهداری، ماهان، ایران ایر، آسمان و فارسکو اشاره کرد.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با تاکید بر اینکه نیازمند بروز کردن مهارتها در صنعت حمل و نقل هوایی هستیم گفت: آماده جذب هرگونه سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت هوانوردی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران به عنوان چهارراه اتصال شمال – جنوب و شرق- غرب در دنیا موقعیت بسیار مناسبی دارد گفت: با ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور این ظرفیت جغرافیای ایران بیشتر نمایان خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری با تاکید بر اینکه زمینه‌های علمی توسعه صنعت در ایران فراهم است اما باید به روز شود گفت: ورود دانش به این حوزه ضروری است البته باید استانداردها را به روز کنیم.

عابدزاده با بیان اینکه لازم است مدیریت سیستم امنیت پرواز به روز شود اظهار داشت: می‌توانیم با توسعه فرآورده‌های خود ارتباط بین شرق و غرب دنیا را از طریق فضای ایران تسهیل دهیم.

وی با بیان اینکه امنیت ترافیک هوایی ایران بسیار مطلوب است گفت: توانسته‌ایم سیستم ایرترافیک هوایی خود را در سطح استاندارد نگه داریم اما باید با شرکت‌های خارجی در این باره همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه زمینه رقابت سالم سرمایه‌گذاران صنعت در ایران وجود دارد گفت: تعداد زیادی فرودگاه داریم که هواپیماهای با برد مختلف را پذیرا هستند.

رئیس سازمان هواپیمای کشوری بیان کرد: امکان فعالیت هواپیماهای شخصی برای مقاصد بازرگانی در فرودگاه‌های ایران وجود دارد.

عابدزاده با بیان اینکه 16 شرکت هواپیمایی در ایران فعالیت می‌کنند بیان کرد: 250 فروند هواپیما با سن متوسط 20 سال در ناوگان ایران فعال است که این متوسط سن باید به 12 سال کاهش یابد.

وی با بیان اینکه 150 فروند هواپیمای دارای بیش از 250 صندلی در ناوگان لازم داریم گفت: همچنین نیازمند 300 فروند هواپیمای میان برد و طولانی برد هستیم که در حال حاضر فقط 9 فروند هواپیمای بلند برد در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار