ایران قدرت خرید 500 فروند هواپیمارا دارد!

رئیس اجرایی کاپا در اجلاس هوانوردی ایران گفت: اقتصاد ایران در 5 سال آینده توانایی جذب 300 هواپیما را دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیتر هاربیسون با بیان اینکه باشد امکان‌پذیری این مسئله به بینش و توانایی ایران بستگی دارد، گفت: طبق تحقیقات کاپا ظرفیت اقتصادی ایران بر اساس نرخ برابری قدرت خرید PPP در حدود ظرفیت اقتصادی ترکیه و استرالیاست که 400 تا 500 فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود دارند.

پیتر هاربیسون امروز یکشنبه در اجلاس هوانوردی ایران 2016 گفت: بازار هوانوردی ایران به دلیل ازدیاد تقاضا پس از دهه‌ها تحریم ، از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است و ما از اینکه در این رخداد برجسته بین المللی نقشی داشته باشیم خرسندیم و مایلیم از شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری ایران برای حمایت بی‌دریغشان تشکر کنیم.

وی افزود : در تضادی آشکار ناوگان تجاری عملیاتی صنعت هوانوردی ایران دارای حدود 150 فروند هواپیما فرسوده است و مجوز حدود 80 هواپیما نیز به دلیل تأثیر تحریم‌ها لغو شد.

وی ادامه داد: قطعا اصول اقتصاد ایران باید در 5 سال آتی توانایی جذب 300 هواپیما را داشته باشد اما امکان‌پذیری این مسئله به بینش و توانایی ایران بستگی دارد ، چنین نرخ رشدی حتی به زیرساخت‌های فرودگاه و حریم هوایی بازارهای اشباع شده نیز فشار شدیدی وارد می‌کند.

رئیس اجرایی کاپا تأکید کرد: رشد ناگهانی بدون چالش نیست این موقعیتی است که اکو سیستم هوانوردی ایران ملزم به سازگاری با جهشی رو به جلو در تکنولوژی هواپیما و توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های هوانوردی است. ضمن اینکه ایجاد فرصت برای مردم و بخش هوانوردی ایران و تأمین کنندگان جهانی بسیار مهیج است.

وی یادآور شد: پس از اطلاع ‌رسانی 16 ژانویه در وین که بر اساس آن تحریم‌های هسته‌ای بر علیه ایران لغو شد ، اجلاس هوانوردی کاپا اولین گردهمایی بین المللی رهبران تجارت در ایران پساتحریم است.

هاربیسون اظهار کرد: نمایندگان ایران متشکل از حدود 160 مقام ارشد فرودگاه‌ها ، خطوط هوایی ، صنعت حمل و نقل و گردشگری و نیز وزرا و رهبران دولتی هستند و بیش از 160 نماینده خارجی نیز از 35 کشور جهان شرکت دارند.

منبع:شفاف
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار