جلالی در دیدار با عضو هیأت رئیسه مجلس افغانستان:

مبارزه با تروریسم نیازمند رویکرد صادقانه است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تروریسم را یکی از بلایای بزرگ منطقه به ویژه در چند سال اخیر دانست.

به گزارش   حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "کاظم جلالی" عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی پیش از ظهر امروز (3 بهمن ماه) در حاشیه نشست هجدهم کمیته عمومی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با عبدالرؤف انعامی، عضو هیأت رئیسه مجلس ملی افغانستان و هیأت همراه وی دیدار و گفتگو کرد.

جلالی در این دیدار از افغانستان به عنوان کشور برادر و همسایه یاد کرد و با اشاره به اینکه امنیت افغانستان امنیت ایران است، بر حمایت مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه روابط پارلمانی تأکید نمود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در ادامه این نشست با اشاره به تلاش‌های ایران در مبارزه با ترانزیت موادمخدر خواستار همکاری بیشتر ایران و افغانستان در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر شد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین تروریسم را یکی از  بلایای بزرگ منطقه به ویژه در چند سال اخیر دانست و تصریح کرد: افغانستان یکی قربانیان تروریسم در دهه‌های اخیر است.

وی ایران را جزیزه امن و ثبات در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات منطقه از قبیل مبارزه با تروریست‌ها نیازمند رویکرد صادقانه کشورها در مقابله با این پدیده شوم است.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی تاکید کرد: ایران و افغانستان به عنوان دو کشور مسلمان می‌توانند در بسیاری از زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همکاری‌های نزدیکی داشته باشند.

آقای "عبدالرؤف انعامی" نیز در این دیدار توافقنامه ایران با١+٥ را پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران بر قدرت‌های عمده جهانی دانست و دست آورد آنرا برای منطقه و جهان اسلام بسیار پراهمیت خواند.

وی همچنین ضمن تشکر از تلاش‌های ایران برای استقرار صلح و ثبات در منطقه خواستار حمایت بیشتر ایران از فرایند صلح در افغانستان گردید.

عضو هیأت رئیسه مجلس ملی افغانستان در پایان بر لزوم تقویت همکاری‌های ایران و افغانستان به ویژه در حوزه پارلمانی تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار