کامرون: باید به مذاکره با روسیه برای حل بحران سوریه ادامه دهیم

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد علی‌رغم تنش‌هایی که اخیراً در روابط مسکو و لندن به وجود آمده باید به مذاکره با روسیه برای بحران سوریه ادامه بدهیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس در گفتگو با شبکه الجزیره در حاشیه همایش جهانی اقتصاد در داووس گفت: به رغم تنش هایی که اخیرا در روابط میان ما و مسکو به وجود آمده، باید به مذاکره با روسیه برای حل بحران سوریه ادامه بدهیم. هیچ تردیدی نیست که ما به تمامی بازیگران درباره سوریه چه عربستان، چه ایران و چه روسیه نیاز داریم و باید همگان در حل بحران مشارکت داشته باشند.

کامرون گفت: کاملا واضح است که ما با مشکلات واقعی در روابطمان با روسیه مواجه هستیم و تدابیری را که در این باره اتخاذ کرده‌ایم درست می دانیم اما درباره سوریه باید به گفتگو و مذاکره بپردازیم هرچند که دشوار است چراکه این بحران تنها زمانی حل می شود که تمامی بازیگران اعتراف کنند که حل این بحران به نفع آن هاست.

وی گفت: بهترین راهکار برای حل مسئله پناهجویان سوری در کشورهای مجاور این است که مناطقی را برای تاسیس پروژه های اقتصادی در این کشورها اختصاص داد همانطور که در شمال اردن چنین اتفاقی افتاده است. 

کامرون خواستار لغو محدودیت های گمرکی از سرمایه گذاران اروپایی جهت سرمایه گذاری در این مناطق شد تا فرصت های شغلی برای پناهجویان فراهم شود. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار