به زودی محقق می‌شود

افزایش تولید نفت با کیفیت در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب از آمادگی افزایش تولید نفت در این منطقه خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد نفت مرغوب کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌شود.

بیژن عالی‌پور مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش تولید نفت در این منطقه گفت: در این زمینه مناطق نفت خیز مشکلی در تولید ندارد چرا که اقدامات اساسی از جمله مهندسی و درون چاهی انجام شده است.

وی تصریح کرد: حدود 14 هزارو 286 مورد مهندسی و درون چاهی و 575 مورد اصلاح فرآیند و تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورشی در واحدهای نفت و گاز و 2 هزار و 8 مورد در بحث تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار صورت گرفته است که این عوامل زمینه را برای افزایش تولید نفت فراهم می‌کند.

عالی‌پور ادامه داد: بالای 80 درصد نفت کشور در مناطق نفت خیز جنوب تولید می‌شود بنابراین ما آمادگی کامل برای افزایش تولید را داریم.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب افزود: با انجام یک سری اقدامات زمینه برای افزایش کیفیت نفت نمک‌زدایی فراهم شده به طوری که کیفیت و ظرفیت‌سازی نفت خام در دستور کار ما است که این امر در نفت خام اهواز 1 و 2 و 4 و نمک‌زدایی اهواز1 انجام می‌شود که این پروژه‌ها به صورت EPC واگذار شده که هم اکنون نمک‌زدایی 110هزار بشکه‌ای را انجام می‌دهیم که با انجام برنامه‌های دیگر واحدهای نمک‌زدایی ظرفیت فرآورش افزایش پیدا می‌کند به طوری که در گچساران و آغاجاری برای نخستین بار با متمرکز شدن بر واحد نمک‌زادیی 220 هزار بشکه قرار است در نیمه اول سال 95 راه‌اندازی شود.

عالی‌پور ادامه داد: 450 هزار بشکه در هفت کله، 55 هزار بشکه در لب سفید، 553 هزار بشکه در گچساران، 30 هزار بشکه در قلعه نار و 55 هزار بشکه در بی‌بی حکمیه 1 تولید خواهد شد که در آینده‌ای نزدیک 55 هزار بشکه در کوپال و مارون در طی مدت زمان سه ساله انجام می‌شود که در مجموع 25 واحد نمک‌زدایی در این مناطق انجام می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، افزایش ، نفت ، کیفیت ، بشکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار