تئاتر فجر 34؛

فقط باید به قاعده‌های نانوشته جشنواره تن دهیم

کارگردان نمایش «وقتی ما مردگان بر می‌خیزیم» جشنواره را رویداد مهمی ندانست و گفت: فقط بخاطر قاعده‌های نانوشته برای شرکت در آن باید تن دهیم.

شهاب آگاهی کارگردان نمایش «وقتی ما مردگان بر می‌خیزیم» منتخب بخش مرور سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: گروه «بین» از شش سال پیش به صورت مداوم کار می‌کند و این سومین اثر گروه است. داستان در خصوص فرد مجسمه سازی است که دچار انسداد در کارهایش شده‌ است. در واقع نمایشنامه زمینه مرگ و لحظاتی را بررسی می‌کند که رستاخیز اتفاق می‌افتد.
 
وی درباره انگیزه خود از انتخاب این نمایش بیان کرد: شیوه‌ای را برای جذابیت اثر در نظر گرفته‌ایم که جذابیت آن را بیشتر کرده که می‌توان به درام موسیقیایی آن اشاره کرد. همچنین بعضی از آهنگ‌هایی که به صورت جمعی خوانده می‌شود تأثیرات بسزایی در شیوه اجرایی گذاشته شده است.
 
آگاهی در رابطه با جشنواره فجر اذعان داشت: فجر می‌تواند جای مهمی نباشد اما بخاطر قاعده‌های نانوشته‌ای که وجود دارد باید به آن تن بدهیم.
 
وی با اشاره به اینکه امسال برگزاری کارگاه موثر بوده، مطرح کرد: با توجه به درایت‌هایی که از دبیر جشنواره سعید اسدی می‌شناسیم امیدواریم امسال برخلاف سال گذشته باشد زیرا که پارسال را اصلا نمی‌توان عنوان جشنواره برایش گذاشت. وجود کارگاه‌ها قبل از جشنواره گزینه مناسبی جهت ارتقا کیفی تئاتر بوده است.
 
این کارگردان در خصوص بخش بین‌المللی و انتخاب آثار بیان کرد: امسال در بخش بین‌المللی ما شاهد انتخاب‌های مناسبی بوده‌ایم و از کارگردان‌هایی که آثارشان خوب بوده انتخاب به عمل آمده است و این امر بسی جای خوشحالی دارد که کارهای موفق را می‌بینیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.