قزوین ؛

استاندار خواستار آغاز عملیات پروژه پرتو دهی صنعتی و شتابگر ملی در قزوین شد

استاندار قزوین در نامه ای به رییس سازمان انرژی اتمی ایران آغاز عملیات اجرایی پروژه پرتو دهی صنعتی و شتابگر ملی همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به قزوین را خواستار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛استاندار قزوین در نامه ای به رییس سازمان انرژی اتمی ایران آغاز عملیات اجرایی پروژه پرتو دهی صنعتی و شتابگر ملی همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به قزوین را خواستار شد.


،فریدون همتی در نامه ای خطاب به دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران بر آغاز عملیات اجرایی پروژه پرتو دهی صنعتی و شتابگر ملی در قزوین تاکید کرد.


در بخشی از نامه استاندار قزوین به دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران آمده است:براساس هماهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور 6 بهمن ماه جهت افتتاح تعدادی از پروژه های مهم و شرکت در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز به استان قزوین سفر خواهند داشت.

استاندار قزوین در ادامه ضمن دعوت از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی جهت حضور در برنامه های دکتر جهانگیری آورده است:امید است در فرصت مغتنم حضور مقامات عالی رتبه کشوری در شهر قزوین، طی برنامه ای شروع عملیات پروژه پرتو دهی صنعتی و شتابگر ملی در محل پارک علم و فن آوری قزوین اجرایی شود.

تفاهم نامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی ایران، استانداری قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در زمینه احداث مرکز پرتودهی صنعتی با استفاده از شتاب دهنده پرتوان رودوترون در قزوین در سال 93 به امضاء رسید.

این مرکز پس از ساخت و بهره برداری می تواند خدمات صنعتی، کشاورزی و پژوهشی بسیار مفیدی را از خود ارایه کند که یکی از آنها پرتودهی محصولات کشاورزی و کالاهای تولیدی و استریلیزاسیون آنها است.

طرح شتابگر ملی با هدف رسیدن به پرتوهای نوری بسیار درخشنده (میلیاردها برابر درخشنده تر از نور خورشید) که راه را برای انجام آزمایش در رشته های مختلف هموار می سازد، ساخته می شود.

در طرح شتابگر ملی، تشعشعات مختلف هسته ای که دارای کاربردهای علمی متعدد هستند، برای انجام طرح های تحقیقاتی، علمی و اکتشافات توسط دانشمندان و متخصصان در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.